Dec 31, 2003

چند کلمه برای گفتن وچند خط برای نوشتن

داشتم به تلویزیون سی بی سی(تلویزیون ملی کانادائیها) نگاه میکردم که گوینده اخبار گزارشی داشت از شهر زلزله زده بم و اینکه بعد از 26 سال برای نخستین بار یک هئیت آمریکائی امداد رسانی برای کمک به زلزله زدگان شهر بم به استان کرمان رفته است و میخواهد کمک کند واینکه گوینده تفسیر میکرد که این خودش میتواند یک نوع گشایش در روابط باشد ،یک نوع طلسم شکنی و بزبان عامیه دیگه لاس خشکه زدن تمومم شده والان موقع عشقبازی میباشد(معذرت از رک نوشتن وحاشیه نرفتن) و دراینجا من یاد این مثل افتادم که غریق برای نجات به هر خار وخاشاکی دست خواهد زد وچون خار وخاشاکها خود در سطح آب روان میباشند وریشه ای در دل جایی محکم تر ندارند پس نجات دهنده وکمکی نخواهند بود و با توجه به اینکه این عجوز زشت روی ، زشت خوی ، زشت کردار(جمهوری اسلامی ایران )در مدت این 25-26 سال نه تنها دلی بدست نیاورده بلکه میلیونها دل هم شکسته،پس خار وخاشاکهای آمریکایی، اروپا یی نجات دهنده نیستند وکالین پاوول نمیتواند نقش سوپر من را برای دایناسورهای حاکم بر ایران بازی کند .ممکن است این حرکتها برای مدتی نقش کند کننده را بازی کنند و پروسه سرنگونی کل نظام را به تاخیر بیندازند ولی در نهایت غلطک سرنگونی (نیروی مردم)راه افتاده و کل نظام ننگین جمهوری جنایتکاران آخوندی را له ولورده خواهد کرد و دیر نیست که آمریکا واروپا هم بپذیرند این جنازه (جمهوری اسلامی)بوی تعفنش سالهاست که مشام انسانیت را آزار میدهد و هیچ دارویی ودوایی نمیتواند جلوی بوی این کثافات انسانی(آخوند جماعت) را بگیرد و من جز خیل دسته خوشبین ها هستم که فردا برای مردم ایران روشن است.

the light of my torch

I am flying with an olive leaf in my beak on the sky of your heart



My message is pray for those who lost their lives under the bloody sky of Iran



My message is clear as the bright of my candle



My supports is for those who were fighting for me



My pray is for Iranian freedom fighters



My supports and pray is for Iranian freedom fighters



My anger is for my enemies



My aversion is for the criminal mullahs



My anger is for the occupiers of my country



My deep rancor is for the mullahs’ friends



My anger, rancor and aversion is for my enemies and their friends



My message is clear as the light of my torch





شعر نگاه كنيد قاتلان!- كاظم مصطفوي

و اگر قرار است كه بميرم

دور از خاكي كه بويش را مي شناسم

خواهم مرد



_ هزار بار و هزار بار _

با فاحشگان مطرود و جذاميان غريب

اما


هرگز به شما

اي قاتلان كودكان و زنان و مردان ميهنم!

«آري» نمي گويم
قسمتی از شعر نگاه کنید قاتلان،برای دیدن شعر کامل توام با تصویر روی سایت طلیعه سپیده دمان -http://www.esmailvafa.com/کلیک شود

سرخورده از خاتمی،چشم براه آمریکا،چرخش بسوی اکثریت-فرهاد شعبانی

سایت آشتی-http://www.ashti.net/

فراخوان رئيس جمهور برگزيده مقاومت براى كمك به هموطنان زلزله زده

آخرین خبرها از سایت سازمان مجاهدین خلق ایران-http://www.mojahedin.org

از هموطنان و ياران ارجمند مقاومت در سراسر ميهن و خارج از كشور مى خواهم كه معادل يك ماه كمك هاى مالى خود به مقاومت را به هموطنان زلزله زده اختصاص دهند.
هموطنان عزيز
با تسليت مجدد به خاطر فاجعه بزرگ زلزله بم, از همه هموطنان و ياران ارجمند مقاومت در سراسر ميهن و خارج از كشور, مخصوصا خانواده هاى شهيدان وزندانيان سياسى و بازاريان و صاحبان صنايع محترمى كه با كمك هاى مالى خود, جنبش مقاومت را مساعدت و بلاوقفه و تامين كرده اند, درخواست و تمنا مى كنم كه با توجه به ابعاد عظيم رنج و محنت هموطنان زلزله زده دربم و كرمان, معادل يك ماه كمك ها ى مالى خود به شو راى ملى مقاومت را به هموطنان زلزله زده اختصاص دهند.
درست است كه همه شما با توجه به شرايط و اوضاع و احوال سياسى كنونى به غايت نگران مقاومت هستيد, اما حقيقت اين است كه اين فاجعه عظيم ملى, تمامى اعضاى خانواده بزرگ مقاومت را در هر كجا كه هستند, در اندوه هموطنان زلزله زده فروبرده و آرزوى قلبى همگى آنها اين است كه اى كاش مى توانستند به امداد آسيب ديدگان بشتابند و ازدل و جان براى التيام درد بزرگ آنها مايه بگذارند.
با قدردانى از همه هموطنان عزيز كه تا اين لحظه درنثار كمك ها بيدريغ به وظيفه ملى و انسانى خود قيام كرده اند, توصيه مى كنم كه كمكها را مستقل وبدور ازدستبرد رژيم و عواملش به سرعت و سلامت به زلزله زد گان برسانند و يكديگر را در اين زمينه يارى كنند. هموطنان خارج از كشور نيز مى توانند كمك هاى خود را از طريق صليب سرخ و يا ديگر ارگان هاى بين المللى به هموطنان زلزله زده برسانند.
مريم رجوى
8 دى 1382

نشریه جوان سوسیالیست شماره 9 منتشر شد

سایت اتحادیه جوانان سوسیالیست انقلابی ایران-http://www.javaan.net/index.htm

بزرگداشت قربانيان فاجعه زلزله

سایت دماوند-http://www.damavand.org.uk/
براي بزرگداشت قربانيان فاجعه زلزله بم و اظهار همدردي با قربانيان اين مصيبت دردناك و فاجعه ملي,

همزمان با تحصن بزرگ ايرانيان در روز سه شنبه ساعت 11 تا 14

مراسم شمع گذاري در برابر صليب سرخ برگزار مي شود

Dec 29, 2003

فراخوان خانم رجوى به ايرانيان در داخل و خارج كشور براى كمك به زلزله زدگان

بى عملى رژيم آخوندى و كارشكنى در رسيدن كمكهاى مردمى تلفات زلزله را بيشتر ميكند
نيروهاى سركوبگر براى مقابله با اعتراضات اجتماعى به حالت آماده باش در آمده اند
سایت شورای ملی مقاومت ایران-http://iranncr.org/


آمار تلفات زلزله بم هر لحظه در حال افزايش است. با اينكه آخوندها تلاش مى كنند ابعاد تلفات را مخفى نگاه دارند, شب گذشته وزير كشور رژيم اعلام كرد شمار كشته شدگان به 20 هزار تن بالغ مى شود. اما آمار واقعى تلفات بسا بيشتر است.
در حالى كه همه مى دانند استان كرمان و شهر بم در خط زلزله قرار دارد, اما رژيم آخوندى كه سرمايه هاى ملت ايران را صرف گسترش ماشين جهنمى نظامى و سركوب و صدور تروريسم و يا پروژه هاى ضد ملى اتمى ميكند, كمترين تدابيرى براى مقابله با چنين زلزله هايى نكرده و ساختمانهاى اين شهر بسا فرسوده تر از 20 سال پيش است و الا در كجاى دنيا زلزله اى با قدرت 3/6 درجه ريشتر اينهمه تلفات بجا مى گذارد؟
واقعيت تراژيك ديگر اينست كه هر لحظه شمار زيادى از مجروحان بدليل فقدان امكانات پزشكى جان مى دهند و رژيم آخوندى هيچ اقدام جدى براى نجات مجروحان و كسانى كه زير آوار مانده اند به عمل نياورده است. شب و روز گذشته شمار زيادى از مجروحان از سرما جان داده اند.
در حاليكه 30 ساعت پس از وقوع زلزله هيچ كمك رسانى جدى از طرف ارگانهاى حكومتى در كار نبوده است, از همان ساعتهاى اوليه رژيم ضد بشرى آخوندى ارگانهاى سركوبگر اعم از سپاه پاسداران و بسيج ضد مردمى, وزارت اطلاعات و نيروى انتظامى را به حالت آماده باش در آورده تا از شكل گيرى هرگونه حركت اعتراضى جلوگيرى كند. به همين منظور گله هاى مزدور به بم و بخشها و روستاهاى اطراف سرازير شده اند. اين نيروها در وحشت از اعتراضات مردمى در مقابل رسيدن كمكهاى مردمى كار شكنى مى كنند.
خانم مريم رجوى رييس جمهور برگزيده مقاومت ايران فاجعه زلزله بم را به عموم مردم ايران بويژه مردم داغدار استان كرمان تسليت گفت و از همه ايرانيان خواست بى توجه به كارشكنى ها و مانع تراشى هاى رژيم آخوندى به يارى مردم بم بشتابند و كمكهاى خود را مستقيم يا از راههاى مطمئن به دست آسيب ديدگان برسانند. خانم رجوى همچنين از ايرانيان مقيم خارج كشور خواست كمكهاى خود را از طريق ارگانهاى بين المللى بدست زلزله زدگان برسانند.
رييس جمهور برگزيده مقاومت همچنين از دبيركل ملل متحد خواست هياتى را براى نظارت بر كمك به قربانيان زلزله به ايران اعزام كند تا بر مصرف كمكهاى خارجى مستقيما نظارت داشته باشد و از چپاول آنها توسط سردمداران و كارگذاران رژيم جلوگيرى كند.
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
27 دسامبر 6) 2003دى 1382

آخرین خبرهای زلزله بم -سایت مجاهدین خلق ایران

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران-http://www.mojahedin.org/

حكومت نظامى در استان كرمان برقرار شد. دهها تن از تظاهركنندگان در حاليكه شعارهاى عليه رژيم و رهبرانش مى دادند, دستگير شدند

اس.ام.سى.سى.دى.آى, 6/10/82« در استان كرمان به طور خاص در شهرهاى بم و جيرفت كه توسط زمين لرزه مرگبار از بين رفته اند, حكومت نظامى برقرار شده است. هزاران تن از نيروهاى امنيتى تحت فرماندهى ژنرال قاليباف بكار گرفته شده و به بم اعزام گشته تا شرايط مصيبت آميز را كنترل نموده و اعمال اعتراضى پراكنده و خودبخودى بعد از زمين لرزه را سركوب كنند. بسيارى از ساكنين و داوطلبان كمك, رژيم را به خاطر افزايش آمار كشته شدگان كه به 30000تن رسيده است, متهم مى كنند. دهها تن از تظاهركنندگان در حاليكه شعارهاى عليه رژيم و رهبرانش مى دادند, دستگير شدند. تظاهركنندگان رهبران رژيم را ”يك مشت دزد و قاتل” توصيف كردند. وضعيت در آنجا دراماتيك و متشنج گزارش شده است ».


--------------------------------------------------------------------------------

وزير بهداشت خاتمى:بيش از هفتاد هزار نفر در زلزله بم كشته و مجروح شده اند

خبرگزارى فرانسه, 6/10/82«بم- روز شنبه, وزير بهداشت گفت, زمين لرزه ويران كننده اى در جنوب شرقى ايران بيش از 70000تن كشته و مجروح در شهر بم به جاى گذاشت. دكتر احمد پزشكيان درميان خراب هاى بيمارستان امام خمينى به خبرگزارى فرانسه گفت: ”ما تخمين مى زنيم كه در حال حاضر, 65تا 70درصد جمعيت شهر بم يا كشته و يا مجروح شده اند”. او جمعيت بم را 100000تن تخمين زد, اما آمار تفكيك شده اى از خسارت وسيع زمين لرزه روز جمعه, نداد. .پزشكيان گفت: ”مشكل اين است ما دقيقا ثبت نكرديم كه چه كسى كشته شده است و چه كسى مجروح شده است. تنها چيزى كه داريم آمار بسيار بسيا بالا مى باشد».


--------------------------------------------------------------------------------

تلويزيون رژيم: عمق فاجعه اينقدر زياد است كه نيروهاى امداى يك پنجاهم نيروهاى مورد نياز است

تلويزيون شبكه خبر 6/10/82: «مجرى: خبرنگار واحد مركزى خبر در بم آخرين آمار رسمى و تأييد شده تعداد كشته ها و مجروحين حادثه را اعلام ميكند.
خبرنگار: ...تا اين لحظه موثق ترين آمارها حكايت داره از اين كه تا كنون بيش از 7هزار نفر كشته شدند و بيش از 30هزار نفر مجروح. از ميان 7هزار كشته شده اين حادثه تقريبا 2هزار نفرشتان دفن شدند و 5هزار نفر اونها همچنان در كنار معابر و در كنار مخروبه ها بر زمين موندند.
لحظاتى قبل آقاى موسوى لارى وزير كشور وارد شهر بم شدند از منطقه بازديد كردند و هم اكنون در منطقه اى كه من حضور دارم, با تعدادى از مسئولان شهر بم و استان كرمان جلسه اى را دارند و اميدوار هستم در اين جلسه راهكارهاى فورى را براى عمليات اجرايى ضرب الاجل انشاءالله اتخاذ بكنند و سريع تر به بحرانى كه ايجاد شده, خاتمه داده بشه.
سوال: آقاى ركن آبادى, صبح كه گزارش مى داديد, خيلى راضى نبوديد از كمك رسانى, الان بهتر شده؟
خبرنگار: الان هم وضعيت دقيقا به همون صورت است, يعنى يكسرى نيروهاى امدادگر در منطقه حاضر شدند... اما بهرحال عمق فاجعه اينقدر زياد است كه اين نيروها فكر ميكنم يك پنجاهم نيروهاى مورد نياز است. چون تقريبا ميشه گفت در اين شهر هيچ مردى سالم نيست كه بتونه عمليات امدادرسانى را انجام بده, خانواده اش را نجات بده. الان تمامى اكثر افرادى كه زير آوار هستند, همچنان مدفون هستند, معلوم نيست زنده باشند. اما اين نيروها كفايت عمق فاجعه را نمى كنه

آخرین خبر ها در مورد زلزله بم-سایت خبرگزاری مستقل زاگرس (ایناز)

سایت خبرگزاری مستقل زاگرس (ایناز)-http://www.zagros.info/

نگراني مقامات رژيم از بروز شورش آسيب ديدگان و قربانيان زلزله بم

خبرگزاري مستقل زاگرس – ايناز – 6 دي 1382 – 27 دسامبر 2003
در پي آشكار شدن ابعاد فاجعه آميز زلزله بم و اعلام احتمال كشته و زخمي شدن بيش از 70 هزار تن از ساكنان بم به نظز مي رسد كه كنترل اوضاع در مناطق زلزله زده از دست دولت خارج شده است. پاره اي از گزارشها حكايت از خشم و نارضايتي شديد مردم آسيب ديده دارد كه هيچ گونه كمكي از جانب دولت دريافت نكرده اند. عارف يكي از معاونان خاتمي كه به كرمان سفر كرده بود از همان بدو ورود به فرودگاه مورد خطاب مردم قرار گرفت و بنظر مي رسد كه وي از رفتن به بم خودداري كرده است.

در پي انتشار گزارشهاي درباره نفرت عمومي آسيب ديدگان از مقامات و نهادهاي دولتي دقايقي پيش محمد خاتمي در يك نطق تلويزيوني مستقيم تلاش كرد كه مردم را آرام كند و وعده داد كه در « يكي دو روز آينده» به بم سفر كند. گزارشهاي متعددي حاكي از وحشت مقامات جمهوري اسلامي از حضور در منطقه بم دارد.

در همين حال براي جلوگيري از شورش و حركتهاي مردم نااميد و زخم خورده دستگاههاي امنيت جمهوري اسلامي تحت عنوان « كمك به آسيب ديدگان» بيش از 7 هزار نيروي انتظامي را با هدف كنترل اوضاع و سركوب شورشهاي احتمالي به شهر بم و مناطق اطراف آن فرستاد. اين نيروهاي برخلاف ادعاهاي موجود مقامات جمهوري اسلامي هيچ كمك مشهودي به زلزله زدگان نكرده اند و آخرين گزارشها نشان مي دهد كه مردم همچمنان با دست و يا حداكثر با بيل در جستجوي جسد كساني هستند كه زير آوار مانده اند.

يك خبر حكايت مي كند كه بيش از 80 درصد از جنازه هاي همچنان زير آوار هستند.

سپاه پاسداران منطقه را تحت محاصره خود گرفته است و در حال حاضر مانع از رفتن مردم به شهر بم مي شود.


Dec 28, 2003

فاجعه دهشتناک دیگر،اما آیا اتفاق طبیعی است؟-حجت برزگر

ضمن ابراز همدردى با بازماندگان جانباختگان فاجعه زمين لرزه در شهر و منطقه بم اميدوارم که هر اندازه که در توان مالى مردم است به بازماندگان اين فاجعه کمک نمايند.

اما سئوال اين است آيا واقعاً اين فاجعه، فاجعه ايست «طبيعى» و يا يکى از علت اصلى آن رژيم حاکم مرتجع ايران است؟ با مکث روى اين سئوال به چند نکته اشاره کوتاهى ميکنم.

تغيير تحول طبيعى کره زمين شناخته شده است. ازجمله: زمين لرزه، آتشفشان، سيل، طوفان، گردباد، گرما و سرماى شديد، رعد و برق و غيره. حداکثر قدرت تخريبى هر کدام از اتفاق هاى طبيعى شناخته شده است و ميتوان با بکارگيرى امکانات موجود، قبل از وقوع حادثه، خسارت جانى را به حداقل رساند. با بکار گرفته شدن امکانات تکنيکى موجود در ساختن ساختمانها، پلها، تونلها و جاده ها، خسارات جانى اى که زمين لرزه در ژاپن و کاليفورنيا ببار آورده است و حتى شدت زلزله ها قويتر از زلزله اخير در بم بوده به ده ها نفر هم نرسيد. پس علت جانباختن حداقل ٢٠٠٠٠ نفر، حداقل ٣٠٠٠٠ هزار نفر زخمى و با ويران شدن کل ساختمانهاى شهر، فقط زمين لرزه نيست. دليل طبيعى آن يک طرف ماجرا است ولى طرف ديگر آن رژيم حاکم در کشور ايران است که بناى خود را بر مبناى جهل و خرافات گذاشته است. رژيمى که سرتاسر کشور را به نابودى کشانده است. يک مورد ديگر زمين لرزه در منطقه گيلان و زنجان که در سال ١٩٩٠ رخ داد حداقل ٤٠٠٠٠ نفر را کشت. اين چگونه جامعه ايست که يک مشکل طبيعى بايستى در عرض ٢٥ سال اين همه مردم ساکن ايران را بکشد. بسيار طبيعى است وقتى که دولت منتخب مردم در کشورى وجود نداشته باشد و بجاى دولت منتخب مردم، رژيمى حاکم باشد که بناى خود را در جهت هر چه بيشتر استثمار کردن مردم، جهل و خرافات گذاشته باشد، وضعيت زندگى مردم همين خواهد بود، يعنى مشابه وضعيت مردم بم. رژيم استبدادى و ارتجاعى حاکم تشکيل شده از «حزب الله»، «جندالله»، «سپاه پاسداران»، «نيروهاى بسيجى نظامى»، «سارالله»، «زندانبانان»، «قضات اسلامى» و ابله هان جنايتکار اصلى ديگر (ببخشيد) آخوندها که کل سرمايه کشور را به جاى اينکه براى ساختن کشور مصرف گردد خرج خودشان و حرکت هاى ارتجاعى و جنايتکارانه خود ميکنند. جامعه بهيچوجه به اين اوباش نيازى ندارد بلکه به امکانات رفاهى و متخصصين نيازمند است که از جمله ساختمانها را طورى بسازند که در مقابل شديدترين زمين لرزه نيز مقاومت داشته باشد. براى اينکه کشور ايران درست ساخته شود و چنين فاجعه اى رخ ندهد بايستى تماميت رژيم استبدادى و ارتجاعى جمهورى اسلامى که بخش اصلى آن را در بالا ذکر کردم، سرنگون گردد و نظام دموکراتيک با درک علمى در جامعه برقرار گردد.

مجدداً با شما قربانيان اين فاجعه ابراز همدردى ميکنم و خود را در غم و اندوه شما شريک ميدانم.



حجت برزگر

٠٧/١٠/١٣٨٢ (٢٨/١٢/٢٠٠٣ ميلادى)

آدرس تماس با اتحاديه مارکسيستها از طريق پست الکترونيکى: nasim@tele2.se


انتخابات نمایشی رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی را تحریم میکنیم-حجت برزگر

«انتخابات» نمايشى «مجلس هفتم» رژيم استبدادى و ارتجاعى جمهورى اسلامى را

تحريم ميکنيم!



متن حاضر که در تاريخ ٢٩/٠٩/١٣٨٢ پخش شده بود، ضمن اصلاحات لغزشهاى کلامى آن با فرمت HTML مجدداً پخش ميگردد.



٠٧/١٠/١٣٨٢

-------------------------------------------



در اسفند ماه سال ١٣٨٢ بورژوازى مستبد و مرتجع ايران «انتخابات» نمايشى «مجلس هفتم» رژيم استبدادى و ارتجاعى خود را در جهت برسميت بخشيدن اين دستگاه ترور و خفقان را براى دوره آتى ايران برگزار ميکند. همانطور که مطلع ايد در کشور ايران هيچگونه آزادى فعاليت سياسى احزاب، سازمانها و تشکل هاى مستقل کارگران و زحمتکشان وجود ندارد. تنها آزادى فعاليت، فعاليت ارتجاعى ايست که مختص به رژيم استبدادى و ارتجاعى حاکم، وابستگان مذهبى و نظامى آن است. سران رژيم، در عرض ٢٥ سال حاکميت خود، جهت برقرارى ارتجاع مطلق در جامعه تنها به ممنوعيت فعاليت سياسى احزاب، سازمانها و تشکل هاى مستقل کارگران و زحمتکشان اکتفاء نکرده اند بلکه هر فعال سياسى مخالف خود را دستگير، زندانى، شکنجه و اعدام کرده اند، استثمار بيسابقه کارگران و زحمتکشان را سازمان داده اند، ستم بر زن را سيستماتيک در جهت استثمار آنها سازمان داده اند، ستم بر کودک را جهت استثمار هر چه بيشتر سازمان داده اند، بيش از ١٠٠ هزار فعالين سياسى را جهت استثمار بيشتر به قتل رسانده اند، بيش از ١٠٠ هزار نفر را جهت استثمار زندانى و شکنجه کرده اند، باعث فرار ميليونها انسان از کشور گشته اند، از ترس مرگ و نابودى خود و نظام ننگين موجود، سرمايه کشور را براى تاراج دراختيار گرگهاى مشابه خود گذاشته اند و همچنان به اعمال ارتجاعى، مستبدانه، استثمارگرانه و جنايتکارانه خود در اشکال مختلف ادامه ميدهند. با وجودى که سردمداران سابق و حال اين رژيم مرتکب اين همه جنايات شده اند، باز با کمال پرروئى صحبت از برگزارى «انتخابات» نمايشى «مجلس هفتم» رژيم استبدادى و ارتجاعى ميکنند و از مردم منزجر از خود آنها تقاضاى شرکت در اين «انتخابات» نمايشى ميکنند. اين مرتجعينِ تا خرخره مسلح گمان ميکنند که از آنجائى که تا خرخره مسلح هستند ميتوانند تا ابد هر جنايتى را مرتکب شوند و جان سالم هم بدر برند. اما اين وضعيت به همين شکل باقى نخواهد ماند. تا جايى که به «انتخابات نمايندگان مجلس هفتم» رژيم حاکم برگردد مردم ساکن ايران حتماً آنچنان جواب دندان شکنى به آنها خواهند داد که ديگر سردمداران رژيم تصور نکنند که ميتوانند بسادگى مردم را تحت عناوينى همچون «انتخابات نمايندگان مجلس»، «انتخابات شوراى شهر و روستا»، «انتخابات رئيس جمهور» و غيره بفريبند بلکه فرار را بر قرار ترجيح دهند. رژيم ارتجاعى و استبدادى جمهورى اسلامى با اين «انتخابات» نمايشى همچون «انتخابات» نمايشى گذشته خود از مردم تضمينى ميخواهد براى سازماندهى مجدد استثمار بى سابقه کارگران و زحمتکشان، دستگيرى، زندانى کردن مخالفان سياسى و معترضين، شکنجه و اعدام آنان. اما مردمى که خواستار سرنگونى رژيم در جهت برقرارى دموکراسى در جامعه باشند حتماً در اين دوره «انتخابات» نمايشى به اين جانيان پاسخ ديگرى غير از شرکت در «انتخابات» نمايشى خواهند داد. کارگران و زحمتکشان همراه با ديگر طبقات و اقشار مخالف رژيم ميتوانند در اين موقعيت انزجار و قدرت متحدانه خود را عليه ارتجاع و استبداد حاکم نشان دهند. پاسخ مردم بايستى به اين «انتخابات» نمايشى بورژوازى مرتجع و مستبد ايران در جهت انتخابات واقعى يعنى انتخاباتى که همه تشکلهاى سياسى ايرانى در آن انتخابات شرکت داشته باشند، تحريم باشد. اما تنها تحريم اين «انتخابات» نمايشى رژيم کافى نيست. تا روز «انتخابات» نمايشى مرتجعين و مستبدين مدت زمان زيادى باقى مانده و بايد از اين فرصت باقى مانده در جهت ضربه زدن هرچه بيشتر به رژيم استفاده شود.

انتخابات در يک کشور زمانى دموکراتيک و قانونى خواهد بود که همه مردم و يا بعبارت ديگر طبقات مختلف در يک کشور در تشکلهاى سياسى مستقل خود سازمان يافته باشند و چند ماه (حداقل ٦ ماه) قبل از روز انتخابات جهت آگاه کردن مردم از سياست ها، طرح و برنامه اقتصادى خود فعاليت کنند و سپس در انتخابات دوره اى (چهار يا پنچ ساله) شرکت کنند تا مردم بتوانند به تشکل و يا تشکلهاى سياسى طبقاتى خود بپيوندند و با درنظر گيرى درصد آرا (٤ درصد) به مقياس سراسرى و محلى براى اداره کردن جامعه، آنها را انتخاب کنند. در غير اينصورت صحبت کردن از اينکه در جامعه اى انتخابات وجود دارد پوچى بيش نيست. ازاينرو آنچه در ايران بنام «انتخابات» برگزار ميگردد انتخابات نيست بلکه نمايشى است براى فريب کارگران و زحمتکشان در جهت سازماندهى مجدد استثمار، دستگيرى، زندانى، اعدام فعالين سياسى، فقر و فلاکت و غيره. درمقابل کارگران و زحمتکشان بايستى ضمن تحريم «انتخابات» نمايشى رژيم در جهت برقرارى نظام دموکراتيک مبارزه گسترده اى را نيز عليه رژيم استبدادى و ارتجاعى حاکم سازمان دهند.

به احتمال زياد، در اين شرايط رژيم استبدادى و ارتجاعى جمهورى اسلامى بخاطر بدست آوردن آراء مردم از سرکوب مبارزات مردم و بخصوص کارگران و زحمتکشان تا دوره بعد از «انتخابات» نمايشى اش ملايمت نشان دهد و امتيازاتى را هم بپردازد. ازاينرو، اين چند ماه باقى مانده فرصت مناسبى است جهت گسترش هرچه وسيعتر و سراسرى تر مبارزات و اعتراضات عليه رژيم، مطرح کردن خواستهاى سياسى و اقتصادى و سازماندهى تشکل هاى مستقل کارگران و زحمتکشان. و همچنين مردم ميتوانند آنچنان وضعيتى بوجود آورند که رژيم فرصت حتى برگزارى «انتخابات» نمايشى خود را پيدا نکند. دوره «انتخابات» «مجلس هفتم» رژيم ميتواند يکى از موقعيت هايى باشد در جهت هرچه سريعتر سرنگون کردن رژيم ارتجاعى و استبدادى حاکم نه برعکس. در يک چنين شرايطى بايستى تاکتيک هاى درست از طرف مردم اتخاذ گردد. بايستى اعتراضات و اعتصابات عليه رژيم را در اشکال مختلف در مقياس هاى بزرگ سازمان داد. اعتراضات و اعتصاباتى که نتنها منجر به کمترين خسارت جانى و مالى مردم گردد بلکه دستاوردهاى بزرگ سياسى و اقتصادى را نيز به همراه داشته باشد. بايستى اکثريت مردم بجاى انتخاب «نمايندگان مجلس هفتم» رژيم يعنى برسميت بخشيدن مجدد رژيم براى دوره آتى، بتوانند زمينه بدست گيرى قدرت سياسى را بوجود آورند. اين توليد کنندگان جامعه هستند که حق اداره کردن کشور را بشکل سازمانيافته دارند نه يک مشت مفتخوار، مرتجع و جنايتکار تحت عنوان «دولت جمهورى اسلامى».

بنابراين:

الف) تحريم «انتخابات» نمايشى «مجلس هفتم» رژيم ارتجاعى و استبدادى!



ب) کارگران و زحمتکشان ميتوانند خواستهاى سياسى و اقتصادى خود را در ابعاد هر چه وسيعتر و سراسرى تر مطرح کنند!



پ) کارگران و زحمتکشان ميتوانند همراه با ديگر اقشار و طبقات مخالف رژيم اعتراضات و اعتصابات سراسرى را سازمان دهند!



ت) همه فرماندهان، سربازان، درجه داران و افسران بايستى اسلحه خود را عليه نيروهاى اصلى رژيم حاکم بکار گيرند!

ث) کارگران و زحمتکشان ميتوانند تشکل مستقل محلى و سراسرى خود را سازمان دهند!



ج) بايستى جهت برقرارى دموکراسى انقلابى در ايران رژيم استبدادى و ارتجاعى جمهورى اسلامى را سرنگون کنيم!



چ) ضبط کليه اموال سردمداران و وابستگان رژيم!



ح) بايستى سران و مسئولين رژيم ارتجاعى و استبدادى را بخاطر جنايت بى سابقه اى که مرتکب شده اند دستگير و همراه با قوانين اسلامى و قرآن آنها که يکى از منبع پايه اى حاکميت ارتجاع در ايران و منطقه است در يک دادگاه علنى در ايران با حضور نمايندگان بين المللى محاکمه کرد!



حال ببينيم احزاب و سازمانهاى سياسى اپوزيسيون رژيم استبدادى و ارتجاعى چه ميگويند. تاکنون نتنها هيچکدام از احزاب و سازمانهاى سياسى موجود در مورد برقرارى دموکراسى در جامعه نظر روشن و اثباتى اى ارائه نداده اند بلکه جهت تخطه کردن دموکراسى طفره رفته و موضع گيرى هاى عجيب و غريب نيز اتخاذ کردند. بخشى از آنها که حرف از دموکراسى ميزنند، چه تشکل هاى «درون مرزى» و چه «برون مرزى»، جهت فريب مردم بعضاً واژه دموکراسى را در بيانات خود چه شفاهى و چه کتبى بکار ميبرند بدون اينکه بصراحت اعلام کنند که «دموکراسى» را براى همه مردم ميخواهند يعنى، چه براى آنهايکه متشکل اند و چه براى آنهايکه هنوز غيرمتشکل اند، نه براى تشکل و يا فرقه خود. بنابراين بايستى احزاب و سازمانهاى سياسى را مجبور کرد که در مورد برقرارى نظام دموکراتيک نظر روشن و دقيقى ارائه دهند تا براى مردم روشن گردد که کدام و يا کدامين يک از تشکلهاى ايرانى خواستار برقرارى نظام دموکراتيک در جامعه هستند و کدام يا کدامين تشکلها خواستار پابرجايى نظام استبدادى هستند. احتمال اينکه موافقين نظام استبدادى بجاى ارائه نظر روشن، همچون سابق مدعى شوند که آنها ميخواهند «استقلال»، «جمهورى»، «سلطنت»، «رفراندوم» و غيره را تحت لواى «دموکراسى» در ايران برقرار کنند. از نظر ما، تاکنون اين تشکل ها با اين شعارها به زبان ديگر ميگويند که تنها وجود تشکل طبقاتى خودشان ارزشمند است و بس و هر کدامشان قدرت سياسى را دردست گيرد! حساب بقيه را مانند رژيم سلطنتى و اسلامى يکسره خواهد کرد! تمام شعارهاى مذکور که از طرف احزاب و سازمانهاى ايرانى تبليغ و ترويج ميگردد شعار مختص تشکيلات خودشان است و با شعار برقرارى نظام دمکراتيک در جامعه هزارها فرسنگ فاصله دارد. به بيان ديگر، تنها تبليغ و ترويج شعارهاى تشکيلاتى بدون مبارزه در جهت برقرارى نظام دموکراتيک در جامعه به معنى مخالفت با نظام دمکراتيک است. و همزمان چراغ سبز وفاداريست به بورژوازى مرتجع بين المللى يعنى اينکه سياست ها و شعارهاى آنها در جهت برقرارى نظام استبدادى در ايران است، اما تحت عنوان ديگرى بجاى «جمهورى اسلامى». بنابراين آنها غيرمستقيم از بورژوازى مرتجع بين المللى انتظار دارند که به وفاداران «جديد»شان در جهت برقرارى نظام استبدادى در ايران تکيه و اطمينان کند و امکانات هرچه بيشتر دراختيارشان گذارد. اما گويا از بخت بد تشکل هاى مخالف دموکراسى، فعلاً بورژوازى مرتجع بين المللى تشخيص داده است که بيشتر به نفع اش خواهد بود اگر همچنان با رژيم استبدادى و ارتجاعى جمهورى اسلامى همکارى کند و به بقاء او بيفزايد. زيرا با سرنگون شدن رژيم اسلامى هيچ تضمينى براى غارتگرى آنها وجود ندارد. بهرحال ما از اينگونه مسائل سياسى ارتجاعى کاملاً مطلع ايم و در هر زمان ببينيم که مدافعان آن مانع جدى برسر راه نيروهاى انقلابى يعنى کارگران و زحمتکشان هستند همچون گذشته و حال اين نوع سياست هاى ارتجاعى و ضد دموکراسى را همراه با مدافعينشان افشاء خواهيم کرد. ما نخواهيم گذاشت که اينبار اتفاق انقلاب سال ١٣٥٧ در ايران تکرار گردد يعنى طبقه کارگر و زحمتکش همراه با ديگر اقشار جامعه از جمله دانشجويان انقلاب کنند اما قدرت سياسى را طبقات مرتجع بجاى آنان دردست گيرند.

اما همچنان ما خوشبينانه خواستاريم که احزاب و سازمانهاى سياسى ايرانى چه «درون مرزى» و چه «برون مرزى» مخالفت جدى خود را با رژيم استبدادى و ارتجاعى حاکم اعلام کرده، تغيير ريل داده و به صفوف دموکراسى خواهان در جهت برقرارى نظام دموکراتيک در جامعه در انقلابى که در پيش است بپيوندند. زيرا اگر ميخواهند در صف مرتجعين و مستبدين حاکم قرار نگيرند و در انتخابات بعد از سرنگونى رژيم شرکت نمايند و مشخص گردد که چند درصد از مردم ايران طالب برنامه و سياستهاى آنان هستند در مرحله اول بايستى بلادرنگ يکى از ارکان اصلى مبارزات خود را در برقرارى نظام دموکراتيک در جامعه قرار دهند. فقط در يک نظام دمکراتيک است که ميتوان تشخيص داد وضعيت اقشار و طبقات در يک کشور، از طريق انتخابات عمومى اى که صورت ميگيرد، چگونه است. و مردم نيز آزادنه بتوانند از طريق انتخابات عمومى تشکل و يا تشکلهاى مورد نظر طبقاتى خود را در روز انتخابات، جهت اداره کردن جامعه تا انتخابات بعدى انتخاب نمايند. بنابراين در اين دوره تنها يک شعار منطقى و واقعى براى متحد کردن مبارزات همه طبقات و اقشار مخالف رژيم استبدادى و ارتجاعى در جهت سرنگونى تماميت اين رژيم استبدادى و ارتجاعى و دموکراتيزه کردن جامعه وجود دارد: برقرار باد دموکراسى انقلابى. پس پيش بسوى برقرارى نظام دموکراتيک در انقلاب آتى!



آنچه که در اين شرايط مبارزاتى بايد توجه داشت و بسيار مهم است اين است که از هرگونه فعاليت هاى سياسى علنى فردى و يا گروهى پرهيز شود. اعتراضات مردم بايستى جمعى، سازمانيافته و بخصوص در محلهاى بزرگ کارى باشد. راهپيمائى ها و اعتصابات بايستى بسيار گسترده و سراسرى و يا حداقل در چند شهر و کارخانه بزرگ صورت گيرد. جهت همبستگى با مبارزات بخشى از کارگران و زحمتکشان، بخشهاى ديگر نيز بايستى به آنان بپيوندند. انقلاب آتى بايستى آنچنان بدقت صورت گيرد که کارگران و زحمتکشان بتوانند قدرت سياسى را متشکلاً در جهت برقرارى دموکراسى در جامعه تصرف کنند.



هنگاميکه متن حاضر را آماده ميکردم مطلع شدم که کارگران ايران مبارزات خود را براى خواستهاى خود مجدداً آغاز کردند. ضمن پشتيبانى از مبارزات و خواستهاى برحق کارگران و آرزوى پيروزى اميدوارم هرچه سريعتر مبارزات کارگران پردامنه تر گردد و تا پيروزى نهائى ادامه يابد.

همچنين مطلع شدم که چند تشکل سياسى ايرانى نيز «انتخابات مجلس هفتم» رژيم استبدادى و ارتجاعى را تحريم کردند. اين حرکت سياسى بسيار باارزش حتماً باعث خوشحالى و تقويت مخالفين رژيم استبدادى و ارتجاعى چه در داخل و چه در خارج ايران خواهد گشت. ما از همه تشکل هاى مخالف رژيم انتظار داريم که در مورد «انتخابات» نمايشى «مجلس هفتم» رژيم نيز سياست تحريم را هرچه سريعتر اتخاذ نموده و تبليغات وسيعى را در حد امکاناتى که دارند در اين راستا بکار گيرند.



در خاتمه عرض کنم که اگر چنانچه پيچيدگى و يا ظاهراً تکرار مطلب در نوشته مشاهده شد، علتش پيچيدگى ايست که بورژوازى مرتجع محلى و بين المللى کارکشته در مسائل سياسى بوجود آورده اند. با وجود اين تلاش شد که مطلب حاضر خيلى کوتاه، مختصر، بدون پرداختن به جزئيات و با مطرح نکردن جوانب مختلف مسائل سياسى حاضر که باعث عدم تمرکز افراد به مسئله اصلى ميگردد بررسى و تنظيم شود.



حجت برزگر

تاريخ: ٢٩/٠٩/١٣٨٢ (٢٠/١٢/٢٠٠٣ ميلادى)

آدرس تماس با اتحاديه مارکسيستها از طريق پست الکترونيکى: nasim@tele2.se


کشمکش دو جناح حاکم بر سر قدرت -سارا قاضی

سایت اتحادیه سوسیالیستهای انقلابی ایران-http://www.kargar.org/

Dec 27, 2003

پیام تسلیت رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی برای فاجعه ملی زلزله بم

سایت شورای ملی مقاومت ایران-http://iranncr.org/






مريم رجوي فاجعه ملي زلزله بم با دهها هزار قرباني راتسليت گفت

و عموم ايرانيان را به ياري زلزله زدگان فراخواند





در پي وقوع زلزله امروز شهرستان بم كه دهها هزار كشته و مجروح و بي خانمان به جا گذاشت؛ خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت, اين زلزله را يك فاجعه ملي توصيف كرد و آن را به عموم ايرانيان, به ويژه به مردم بم و خانواده هاي داغدار تسليت گفت.



وي افزود: ابعاد دهشتناك تلفات و خسارات اين زلزله نتيجه مستقيم سياستهاي مخرب حاكميت آخوندي است, چرا كه ديكتاتوري مذهبي حاكم جز جنگ و ويراني و دزدي و فساد و چپاول و برباددادن ثروتهاي ملي ملت ما ارمغاني نداشته است و كمترين تدابير بازدارنده را براي جلوگيري از گسترش تلفات در منطقه زلزله خيزي مانند كرمان به عمل نياورده است.



خانم رجوي مردم ايران, به ويژه مردم استان كرمان و استانهاي همجوار را به ياري و امدادرساني به زلزله زدگان فراخواند و از خانواده هاي ايراني خواست كه نسبت به سرپرستي كودكان بازمانده اقدام عاجل مبذول دارند.



رييس جمهور برگزيده مقاومت جامعه بين المللي را به كمك رساني به زلزله زدگان فراخواند و با يادآوري غارت كمكهاي بين المللي توسط مقامات و ارگانهاي رژيم آخوندي در فجايع طبيعي پيشين, خواستار نظارت مستقيم دبيركل ملل متحد و ارگانهاي امدادرساني بين المللي بر نحوه توزيع كمكهاي بين المللي به قربانيان زلزله در ايران گرديد.





دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

5 دي 1382 (26 دسامبر 2003)





برنامه راديويي(زير آسماني ديگر) اين هفته انجمن هنر در تبعيد :27/12/2003

سایت انجمن هنر در تبعیدhttp://artenexil.net/index.htm



1. بخش فارسي : فرازهايي از گفتار عباس سماكار در كادر اولين جشنواره سينماي ايران در تبعيد(پاريس)، برنامه يكروز با سينماي ايران در تبعيد، شعري از ياشار كمال و ترانه
Faraz haii az goftar e Abass Smakar dar avalin festival e sinema y e iran dar tabiid (Paris) , khabar va taraneh
2. بخش فرانسه : ترجمه مقدمه كتاب عزت السادات گوشه گير ( و ناگهان پلنگ گفت زن...)، ترجمه شعري از مريم هوله، ترجمه شعري از محمود خسروي پور، ترجمه داستاني از عزت السادات گوشه گير( از مجموعه داستانك هاي زندان) "ترجمه ها براي نخستين بار به زبان فرانسه، بوسيله انجمن هنر در تبعيد" و چند ترانه
Moghadameh ketab e Ezatolsadt e Goucheh gir/ sherhay ii az Maryam Hooleh, Mahmoud khosravi pour va dastanak hay e zendan az Ezatolsadt e Goucheh gir
khabar beh faranseh
Taraneh chand va

l'émission de cette semaine En français
Recueils de littérature moderne Persane :
Deux articles des livres de: Ezatolsadt Goucheh gir, poêmes de Maryam Hooleh, Mahmoud khosravi pour Et la musique iranienne
Sur: http://artenexil.net/radio.htm

Lotfan agar mayel beh daryaft e khabarhay e marbout beh anjoman e honar dar tabiid nistiid
inja ra click konid remove me
Au cas où vous ne souhaiteriez pas recevoir nos courriers, il suffirait de nous le signaler pour que nous procédions à la suppression de votre adresse de notre liste de diffusion.

N°SIRET: 437 710 577 00010/
Code APE:923 A Association loi 1901



نشریه های هفتگی#191،آزادی زن#47 وایسکرا#190 منتشر شدند-ارسالی امید

سایت حزب کمونیست کارگریhttp://www.wpiran.org/0farsi.htm

Dec 26, 2003

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

برجسته ترين مراجع جهاني حقوق بين الملل اعلام مي كنند كه اخراج مجاهدين از عراق نقض آشكار حقوق بين الملل و قوانين بين المللي حقوق بشر مي باشد

دو تن از برجسته ترين حقوقدانان بين المللي در يك نظريه حقوقي مشترك در مورد موقعيت قانوني مجاهدين خلق ايران در خاك عراق تاكيد كردند كه افراد سازمان مجاهدين خلق ايران در عراق «تحت حفاظت كنوانسيون چهارم ژنو قرار دارند» و «به اعتقاد ما هرگونه تلاشي براي انتقال و جابجايي اعضاي مجاهدين, چنانكه بيانيه 9 دسامبر 2003 شوراي حكومتي عراق به آن تهديد كرده است, نه تنها مغاير قوانين بين المللي, بلكه نقض آشكار قوانين حقوق بشر بين المللي خواهد بود».

اين نظريه حقوقي كه توسط عاليجناب لرد اسلين از هدلي, رياست سابق ديوان عالي انگليس و قاضي ديوان عدالت جامعه اروپا و يكي از برجسته ترين مراجع جهاني در امر حقوق بين الملل و پرفسور ژان ايو دوكارا استاد سرشناس حقوق بين الملل در دانشگاه پاريس تدوين شده است و در اختيار مراجع بين المللي و دولتهاي ذيربط قرار خواهد گرفت, در مورد مجاهدين در عراق تاكيد مي كند كه «نفوس, حقوق و اموال افراد تحت حفاظت كنوانسيون ژنو و ضوابط لاهه بايد محترم شمرده شود. در اين چارچوب اخراج آنان ممنوع مي باشد, علي الخصوص به كشوري كه اين افراد با خطر مواجه باشند».

نظريه لرد اسلين و پرفسور دوكارا مورد تاييد ساير متخصصان برجسته در امر حقوق بين الملل قرار گرفته است. سازمانهاي بين المللي ذيربط به ويژه كميته بين المللي صليب سرخ نيز بر ضرورت رعايت حقوق مجاهدين در عراق بر اساس كنوانسيونهاي ژنو تاكيد كرده اند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

4 دي 1382 (25 دسامبر 2003)



زلزله شديد در استان كرمان -سایت دماوند

بر اساس گزارشهای راديويی در اثر اين زمين لرزه بسياری کشته شده اند.

گزارشها حاکی است که شدت اين زمين لرزه که در بم در استان کرمان رخ داده است 6.3 ريشتر بوده است.

به نقل از محمد علی کريمی، استاندار کرمان گفته شده که محله تاريخی و توريستی شهر تخريب شده و "عده زيادی" نيز کشته شده اند.

وی به راديوی محلی کرمان گفته است بسياری از کشته شدگان در زير آوارها هستند.

بر اثر شدت زمين لرزه ارتباط تلفنی با اين استان قطع شده است و امدادگران به سوی منطقه رفته اند.

همچنين اعلام شده که پنج هلی کوپتر و دو هواپيمای باربری حامل وسايلی از قبيل چادر، پتو، دوا و غذا به منطقه اعزام شده اند.

زمين لرزه در ساعت 5:28 صبح به وقت محلی (01:58 به وقت گرينويچ) رخ داد.

گزارش تلويزيون ايران حاکی است که مقامات کشور برای مجروحان حادثه درخواست خون کرده اند.

خبرگزارس آسوسيتد پرس به نقل از تلويزيون ايران گزارش داده است که 60 درصد خانه ها در بم تخريب شده است.

بم در حدود 1000 کيلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.

بي.بي.سي



راديو فردا:

اثر اين زمين لرزه كه در ساعت 5 و 38 دقيقه و 59 ثانيه بامداد روي داد، ارتباط تلفني شهرستان بم، جيرفت و كهنوج با مركز استان كرمان قطع شد.
به گفته مدير عامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گزارش هائي كه از نقاط زلزله زده مي رسند، حكايت از وقوع تلفات جاني دارند. ولي آنچه مسلم است اين است كه ارگ تاريخي بم ويران شده و عده اي بيخانمان شده اند. رصد خانه استراسبورگ در فرانسه شدت زلزله را 6 و 6 دهم ريشتر گزارش كرد و آن را شديد ترين زلزله در ايران از سال 1998 تا كنون دانسته است. چند تن از اهالي شهرستان كرمان در باره اين زلزله با ماه منير رحيمي از راديوفردا مصاحبه كرده اند كه مي شنويد.

شهروند كرماني: ساعت پنج و نيم بود با اينكه طبقه هم كف خوابيده بوديم، انقدر شديد بود كه از خواب بيدار شديم. مدتش هم خيلي طولاني بود و فكر مي كنم پنج ثانيه يا شش ثانيه هم طول كشيد.

يك كرماني ديگر: زمين لرزه اي كه در بم اتفاق افتاده دقيقا ساعت هاي پنج و نيم و فكر ميكنم شش و هشت دهم ريشتر قدرت آن بود. از تلفات احتمالي خبري در دست نيست ولي گروه هاي امدادي رفته اند به سمت آن قسمت.

ماه منير رحيمي (راديوفردا): چطور حدس زده مي شود؟ آيا زلزله اي به اين بزرگي ممكن است خرابي زيادي به بار آورده باشد در آن شهر؟

شهروند كرماني: بله، بله. شش و هشت دهم و مدتش هم خيلي طولاني بود و فكر مي كنم هشت ثانيه طول كشيد و بعد از آن هم پس لرزه اتفاق افتاد و مدت اين زمين لرزه را خيلي طولاني كرد.

م.م.ر.: براي خود كرمان اتفاقي نيفتاده؟ يعني چيزي آثار خرابي در شهر ديده نمي شود؟

شهروند كرماني: كرمان را من نديده ام شهر جائي اتفاق افتاده باشد ولي بعيد هم نيست كه ساختمان هاي قديمي كه زير سازي درستي نداشته باشند يا پي نداشته باشند، خرابي اتفاق بيافتد. بعيد نيست.

يك شهروند كرماني ديگر: در بم كه مركز زلزله بوده خسارات عمده اي به بافت قديم شهر وارد شده و تقريبا دچار تخريب كلي شده و تلفاتي هم وجود داشته و از كرمان نيروهاي امدادي اعزام شده اند براي نجات بازماندگان و آنها كه زير آوار ماندند و هنوز البته دقيقا مشخص نشده كه چه ميزان تلفات جاني و مالي در بم وارد شده و البته از ميزان خسارت به نقاطي مثل ارگ قديم بم كه بافت قديمي اين منطقه است اطلاعي در دست نيست ولي آنچه از اطلاعات بر مي آيد اين است كه حتي فرمانداري شهر هم ويران شده و كار امدادرساني و ساير مسائل را با مشكل مواجه كرده.

يك شهروند كرماني ديگر: ساعت 5 و نيم بود و با اينكه طبقه همكف هم خوابيده بوديم، از خواب بيدار شديم و مدتش هم خيلي طولاني بود و فكر مي كنم پنج ثانيه يا شش ثانيه هم طول كشيد.

نازي عظيما، ماه منير رحيمي، مصاحبه با اهالي كرمان
------------------------------------
زمين لرزه مسجد سليمان را هم لرزاند

زمين لرزه اى به بزرگي ۴ درجه درمقياس امواج دروني زمين (ريشتر)بامداد
جمعه شهرستان مسجد سليمان در جنوب غربي ايران و در استان خوزستان را تکان
داد.
وقوع اين زمين لرزه درساعت ۸ ۱۰و دقيقه ۱۰و ثانيه بامداد جمعه به وقت
تهران ، در پايگاههاى موسسه ژئو فيزيک دانشگاه تهران ثبت شد.
گزارشي از خسارت احتمالي دريافت نشده است .
زمين لرزه ديگرى بامداد جمعه در جنوب شرقي ايران و در محدوده شهرستان
بم بوقوع پيوست که ۳ / ۶ درجه در مقياس امواج دروني زمين ( ريشتر ) بزرگي
(شدت ) آن بود.
متعاقب زمين لرزه بزرگ بامداد جمعه در استان کرمان ، چندين پس لرزه
منطقه را تکان داده است .

اطلاعيه انجمن دوستى مردم عراق و مردم ايران

صبح امروز هزاران تن از مردم شريف عراق به دعوت شيوخ عشاير و شخصيتهاى سياسى در اعتراض به دخالت رژيم ايران در امور داخلى عراق دست به يك تظاهرات اعتراضى و مسالمت آميز در ميدان فردوس بغداد زدند كه از پيش توسط دعوت كنندگان با مقامات قانونى هماهنگ شده و داراى مجوز قانونى بود. اما با كمال شگفتى عناصر مسلح وابسته به رژيم ملايان كه متإسفانه تحت عنوان مجلس اعلى و 9 بدر سازماندهى شده اند با تهديد و ارعاب و نهايتاً شليك به سوى تظاهرات كنندگان تلاش در بر هم زدن تظاهرات نمودند و يك گام آشكار در اعمال شيوه هايى كه چيزى جز نويد ديكتاتورى و فاشيسم مذهبى نيست برداشتند.
خبرنگاران و نمايندگان رسانه هاى خبرى در صحنه تظاهرات حضور داشتند و از نزديك تحريكات و تهديدات و نهايتاً شليك مزدوران مسلح وابسته به حكام ايران به سوى مردم را مشاهده كردند.
ما ضمن محكوم نمودن اين اقدام وحشيانه و تروريستى كه عليه ابراز رإى مسالمت آميز مردم شريف عراق نسبت به دخالت آشكار در امور داخلى عراق صورت گرفت، هشدار مى دهيم و از مقامات امنيتى خواهان تعقيب و مجاازات اين عناصر هستيم.
واضح است كه هرگونه مماشات در مقابل اين اعمال وحشيانه تنها باعث تشويق عاملان اين اعمال تروريستى و سركوبگرانه خواهد شد. مردم شريف عراق اجازه نخواهند داد روشهاى شناخته شده مزدوران رژيم عليه آزاديهاى سياسى در اين كشور اعمال گردد.

اطلاعيه انجمن دانشجويان ديالى:متحدا دخالت رژيم ايران درامورداخلى مان رامحكوم میکنیم

صبج امروز هزاران تن از دانشجويان, فرهنگيان و اهالى شريف ديالى و بغداد يك تظاهرات مسالمت آميز براى اعتراض به تحريكات رژيم ايران در امور داخليمان برگزار كردند.
اين اقدام خير و نيكوكارانه باعث گرديد كه تهديد دخالت رژيم ايران و اقدامات تروريستى مزدوران وابسته به آن, يعنى آنچه كه نسبت به آن از مدتها پيش هشدار مى داديم, بارز شود و مردم عراق به روشنى آنچه را كه متإسفانه در انتظارشان است ببينند.
مزدوران اجير شده اى كه همگان مى دانند حقوق ماهانه شان را از آن سوى مرز مى گيرند با تحريك و ارعاب و نهايتاً شليك به سوى تظاهركنندگان دست به اقدام جنايتكارانه تروريستى زدند و نشان دادند كه در شرايطى كه كشور ما به تبادل آزادانه افكار و اتخاذ روشهاى دموكراتيك گرايش دارد, با متوسل شدن به خشونت بذر ديكتاتورى و فاشيسم مذهبى مى كارند.
ما ضمن محكوم نمودن اعمال وحشيانه عناصرى كه منافع يك دولت خارجى را در خاك عراق نمايندگى مى كنند, نسبت به حضور عاملان رژيم ايران در خاك عراق هشدار مى دهيم و از مقامات مسئول عراق مى خواهيم كه هرچه سريعتر اين دخالتها را محكوم نموده و عاملان آن را به عدالت برسانند.
مردم عراق ظهور ديكتاتورى و فاشيسم تحت هر شكلى از اشكال را هرگز تحمل نخواهند كرد.




ياداشت سياسي -مهدي سامع-نبرد خلق – شماره 222- اول دي 1382(22 دسامبر2003)

روز يكشنبه 14 دسامبر، تيتر اول همه ي خبرگزاريهاي جهان را دستگيري صدام حسين، رئيس جمهور سابق عراق تشکیل می داد. پل برمر، مسئول آمريکايی اداره امور عراق، طي يك كنفرانس مطبوعاتي در بغداد اعلام كرد که صدام حسين، رئيس جمهور سابق عراق، روز 13 دسامبر، ساعت هشت شامگاه شنبه به وقت محلی، در روستای الدوار واقع در 15 کيلومتری جنوب شهر تکريت، دستگير شده است. به جز نيروهای ارتشی و يک واحد ويژه كه ماموريت دستگيري صدام حسين را به عهده داشتند و تيم خبري همراه آنان، هيچ خبرنگار رسانه هاي گروهي شاهد ماجرا نبوده و بنابرين گزارشاتی که از نحوه دستگيري وی انتشار يافته، تنها روايت ارتش آمريكاست كه مي تواند با حقيقت آنچه که واقعا به وقوع پيوسته، كم يا بيش تفاوت داشته باشد.

هنگامي كه صدام حسين در روز دوم اوت سال 1989، با زير پا گذاشتن ضوابط و معيارهاي بين المللي، به اشغال كويت مبادرت ورزيد، هرگز فكر نمي كرد كه در 9 آوريل 2003 رژيمش فرو خواهد ريخت و پس از مدتي خود او نيز به دام خواهد افتاد. صدام حسين، مانند همه ي ديكتاتورها، از پيروزيهاي لحظه اي براي خود و رژيمش، اسطوره مي ساخت و گمان مي كرد با سلطه بر مردمي كه مي تواند آنان را سركوب كند، قادر خواهد بود قوانین و عرفهاي بين المللي را هم زيرپا گذاشته و جان سالم بدر برد.

اكنون كه ديكتاتور سابق عراق دستگير شده است، جهانيان در انتظارند تا نحوه برخورد نيروهاي ائتلاف كه عراق را در اشغال دارند و شوراي موقت حكومتي كه منصوب مسئول آمريکايی اداره امور عراق است را با صدام حسين مشاهده و ارزيابي كنند.

علاوه بر اين، موضوع آينده عراق اكنون مهمترين چالش پيش رو براي اشغالگران و دولت تحت امر آنان و براي افكار عمومي جهان و نيروهاي ذينفع در آينده عراق به شمار می رود.

براي مردم عراق، مساله دموكراسي و پايان دادن به اشغال، دو روي يك سكه است كه هريك بدون ديگري، عراق را هرچه بيشتر در گرداب بحران و نا امني غوطه ور مي كند. در اين ميان، برنامه هاي مداخله گرانه ولايت خامنه اي نقش برجسته اي دارد.

در خط مشي سياست خارجي استبداد مذهبي حاكم بر ايران، عراق و مداخله موثر در آن یک نقش کلیدی ایفا می کند. كشور عراق بنا به دلايل گوناگون و منجمله به خاطر تركيب جمعيتي و سركوب نيروهاي ترقيخواه آن طي چند دهه گذشته، اولين مرحله در استراتژي نظام ولايت فقيه براي ايجاد «اتحاد جماهير اسلامي» را تشکیل می داده است. اشغال كويت به وسيله رژيم صدام حسين و حزب بعث و ميدان دادن به نيروهاي اسلامي بنيادگرا در عراق، يك كمك موثر به اين استراتژي بود كه اكنون براي ولايت خامنه اي بهترين زمان براي به عمل تبديل كردن آن فرا رسیده است. نظام استبدادي مذهبي حاكم بر ايران، يا نقش اصلي در عراق را طلب مي كند و يا عراق را غير آرام و بدون ثبات مي خواهد و در اين راه با جديت و به اشكال مختلف به مداخله گري خود ادامه مي دهد. بيانيه 9 دسامبر شوراي موقت حكومتي، يك حلقه مهم در جهت عملي كردن اين استراتژي مي باشد. اگر نيروهاي عراقي مدافع دمكراسي و حكومت عرفي بخواهند سياست مداخله گرانه رژيم مذهبي ايران را خنثي كنند، راهي جز موضعگيري قاطع در مقابل سياست توسعه طلبي استبداد حاكم بر ايران پيش روي ندارند.



***

قرار است روز اول اسفند 1382، انتخابات هفتمين دوره مجلس ارتجاع برگزار شود. بر اساس ماده 28 قانون انتخابات، مهمترين شروط انتخاب شوندگان به قرار زير است:

_ اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي

_ تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران

_ ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت فقيه

بر اساس همين قانون، مرجع اصلي كه بايد موارد بالا را در مورد كانديداها تشخيص دهد، شوراي نگهبان قانون اساسي است كه يك نهاد تحت امر ولي فقيه مي باشد.

بر اين پايه و اساس، انتخابات مزبور با هر كميت و كيفيتي كه برگزار شود، انتخاباتي ضد دموكراتيك و عليه عاليترين مصالح و منافع اکثریت مردم ايران خواهد بود و سازمان نيز در كنار مليونها تن از مردم ايران، آن را تحريم مي كند.

اين انتخابات همچنين در شرايطي انجام می شود كه در سراسر جامعه ايران و در تمامي عرصه هاي زندگي اجتماعي، بحراني عميق زندگي مليونها تن از زنان و مردان ايران زمين را به تباهي كشيده است. فقر، بي حقوقي، استبداد، بيكاري، اعتياد، فحشا و ... در ايران بيداد مي كند و اين در حالي است كه سركردگان حكومت با اتخاد سياست امتيازدهي گام به گام به خارجيها و سركوب سيستماتيك مردم ايران، در صدد هستند تا با تقلب و بزرگنمايي و ارايه آمار ساختگي و پخش صحنه هاي دستكاري شده، مدعي شركت مردم در انتخابات شوند.

در حالي كه تا چند ماه قبل، دوم خرداديها براي تصويب نهایی دو لايحه خاتمي، زمزمه عدم شركت در انتخابات را سر مي دادند، اكنون كه به بي حاصل بودن بلوفهاي خود پي برده اند، جملگي در صف ثبت نام كنندگان قرار گرفتند تا حتي اگر شوراي نگهبان به قلع و قمع آنها مبادرت ورزيد، حداقل سهم خود را در گرم كردن تنور ارتجاع پرداخت كرده باشند. دوم خرداديها كه براي حذف نظارت استصوابي خيز برداشته بودند، اكنون كه به فقدان اراده و توان خود پي برده اند، از زبان دبيركل حزب مشاركت به همان نظارت استصوابي تن داده و اعلام كرده اند كه «شرط ما نظارت استصوابی در حد مجلس ششم است» (ايرنا - شنبه ٢۲ آذر 1382)

درست در شرايطي كه همگان به سترون بودن مجلس ششم اذعان دارند و بسياري از نظريه پردازان جبهه دوم خرداد اعتراف كرده اند كه در مقابل اصلاح طلبي، ديوار قطور قانون اساسي قرار دارد، سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور رژيم، روز 24 آذر در بيانيه خود با كلي بافي و عوامفريبي، دوستان و همفكران خود را به كانديد شدن تشويق كرد. خاتمي در بيانيه خود گفته است كه:«ضرورت حضور همه سلايق در مجلس انکار ناشدني است، و اين مهم تنها در صورتي محقق مي شود که تمامي افراد و گرايشها و احزاب و جمعيتها دراين عرصه حضور يابند و مجلس به معناي واقعي "خانه ملت" باشد.» البته خاتمي در اينجا تعريفي از «گرايشها و سلايق» ارايه نمي دهد، اما واضح است كه منظور او كساني است كه به اصل ولايت مطلقه فقيه التزام عملي داشته و وفاداري خود را به شوراي نگهبان تحت امر ولي فقيه ثابت كرده باشند. خاتمي در بيانيه خود « از تمامي کساني که به سرنوشت اسلامي و ملي اين کشور (بخوانيد نظام استبدادي مذهبي ولايت فقيه)علاقمند هستند» درخواست مي کند كه «با مشارکت خود، عرصه را براي اعمال اراده ملي فراهم کنند. بي گمان ثبت نام افراد با گرايشهاي گوناگون بسترساز اين مشارکت خطير است.» يك روز بعد، آقاي دكتر ابراهيم يزدي و دوستان او به اين پيام لبيك مي گويند و منتظر مي مانند تا شوراي نگهبان آنان را رد صلاحيت كند.

بدين ترتيب معجزه اي كه سعيد حجاريان در مورد انتخابات مجلس هفتم ارتجاع به دنبال آن بود، به شكل مسخره اي از طرف نهضت آزادي در شرف وقوع است. در تشريح اين معجزه بهتر است به سخنان يكي از فعالان پيرامون حكومت كه در شماره 30 آذر روزنامه اعتماد چاپ شده توجه كنيم.

محمد بسته‌نگار، از چهره‌هاي‌ فعال‌ ملي‌ مذهبي،‌ ‌ثبت‌نام‌ برخي‌ نيروهاي‌ این جریان را به‌ معناي‌ شركت‌ در انتخابات‌ ارزيابي‌ نكرد و افزود:«ما مي‌خواستيم‌ كه‌ دستمان‌ باز باشد و حضور در انتخابات‌ را موكول‌ مي‌كنم‌ به‌ عكس‌العمل‌ حاكميت‌. به‌ هر حال‌ توقعات‌ ما مبني‌ بر آزادي‌ زندانيان‌ سياسي‌ و مطبوعاتي‌، رفع‌ توقيف‌ از كليه‌ مطبوعات‌، لغو نظارت‌ استصوابي‌ هنوز به‌ قوت‌ خود باقي‌ است‌. شركت‌ ما در انتخابات‌ پيوند عميقي‌ با رفتار حاكميت‌ دارد و در صورت‌ عدم‌ تحقق‌ اين‌ شروط‌ در يك‌ تصميم‌ جمعي‌ موضع‌ متناسب‌ با شرايط‌ را اعلام‌ مي‌كنيم‌.»

نام اين معجزه چيزي جز «شرکت در قدرت با هر شرايطي» حتي به قيمت ناديده گرفتن نقض پایه ای ترين حقوق مردم نيست و نام ديگري هم مي توان بر آن نهاد و آن تسليم به قدرت با هر شرايطي است.

انتخابات دوره هفتم مجلس ارتجاع در شرايطي برگزار مي شود كه ايادي خامنه اي در همه جا رقباي دوم خردادي را از هر طرف تحت فشار قرار داده اند. كانديد شدن تعدادي از فرماندهان سپاه و حمله به دوم خرداديها در نماز جمعه ها، از نمونه هايي است كه قرار است يا اقدام شوراي نگهبان تكميل شود.

در مقابل اين يورشها، سران دوم خرداد به گزافه گوييهاي خنده دار و تهديد هاي توخالي متوسل شده اند كه نمونه آن حرفهاي شيخ مهدي كروبي است كه در شماره روز 20 آذر روزنامه ياس نو منتشر شده است. كروبي از خطاب نماز جمعه مي خواهد كه «به جای متهم کردن مجلس، صريح و روشن کانديداهای خود را از پشت تريبون ها مطرح کنند تا معلوم شود يک من ماست چقدر کره دارد.» وي سپس به حربه تهديد توخالي متوسل شده و به گماشتگان ولي فقيه هشدار مي دهد كه «اگر بخواهند به اين روش ادامه دهند توپخانه موشکی مجلس که بردش هم بيش تر است آغاز به کار می کند.»

آقاي كروبي به خوبي مي داند كه در مقابل «توپچيهاي» ولي فقيه، «ترقه» ايشان نه صدايي دارد و نه پژواكي و البته يكي از مسئولين اصلي اين فلاكت، شخص ايشان است كه در اولين ماههايي كه بر كرسي رياست مجلس تكيه زد، در مقابل نامه خامنه اي سرفرود آورد. اكنون خيلي دير است كه آشيخ مهدي كروبي برد موشكهاي خود را به رخ ولي فقيه بكشد. روز 17 آذر، عبدالله مؤمني، دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت، در ميزگرد مجلس و جنبش دانشجويي كه در محل خبرگزاري كار برگزار شد در باره موقعيت مجلس ششم و مساله انتخابات آتي گفت:«دانشجويان در انتخابات شركت نخواهند كرد و اين رويكرد بيش از آن كه مربوط به عملي نبودن مناسب فرايند انتخابات باشد به تنزل جايگاه مجلس در نزد برخي حاكمان مربوط است.» وي افزود: «جايگاه مجلس در هيچ دوره‌‏اي به اندازه دوره ششم تنزل پيدا نكرده بود و محال است كه مجلس بتواند در يكي دو ماه مانده به انتخابات، حيثيت و اعتبار خود را بازيابد.» مؤمني با بيان اين عقيده كه در حال حاضر برگزاري دموكراتيك انتخابات هم نمي‌‏تواند تغييري در جايگاه مجلس ايجاد كند، عمده‌‏ترين چالش مجلس ششم را تقابل بين اراده عرفي و اراده شرعي دانست.

به حرفهاي آقاي عبدالله مومني اين را بايد اضافه كرد كه تقابل بين شرع و عرف مهمترين چالش جامعه ماست كه خود را در تضاد بين مردم ايران با استبداد مذهبي ولايت فقيه نشان داده است و تا زمانی که اين تضاد وجود دارد، هيچ انتخاباتي دمكراتيك نخواهد بود.

نشریه نبرد خلق#222 منتشر شد

سایت نبرد خلق سازمان چریکهای فدایی خلق ایرانhttp://www.fadaian.org/

به من بگویید قیم مآب(حزب کمونیست کارگری) کیست؟ستار احمدی

سایت اتحادیه جوانان سوسیالیست انقلابیhttp://www.javaan.net/

Dec 25, 2003

نشریه مجاهد #632 منتشر شد

سایت سازمان مجاهدین خلق ایرانhttp://www.mojahedin.org/

18 هزار كودك خيابانى و كار از پايانه ها جمع آورى شدند

روزنامه همشهرى 3/10/82:« معاون امور اجتماعى سازمان بهزيستى گفت: طى ۹ ماهه سال جارى ۱۸ هزار و ۸۹۵ كودك خيابانى و كار توسط ستاد پذيرش و جذب كودكان خيابانى مستقر در پايانه ها و گشت سيار بهزيستى جمع آورى شدند.
حسن علم الهدايى گفت: از تعداد ۱۸ هزار و ۸۹۵ كودك جمع آورى شده، خراسان با ۳ هزار و ۷۵۳ نفر بيشترين فراوانى و پس از آن تهران با ۳ هزار و ۶۴۸ نفر، همدان با ۲ هزار و ۲۸۱ نفر، لرستان با ۹۶۰ نفر، خوزستان با ۹۰۳ نفر و اتباع بيگانه ۶۳۴ نفر رتبه هاى بعدى را به خود اختصاص داده اند و اين در حالى است كه بوشهر با ۷۷ نفر كمترين كودكان فرارى را به تهران فرستاده است.
وى ا ظهار داشت: ۱۸ هزار و ۱۹۴ نفر از اين كودكان پسر و ۷۰۱ نفر دختر هستند و تحصيلات آنها عمدتا راهنمايي، دبيرستان و ابتدايى بوده است كه ۹ هزار و ۵۲۱ نفر از پسران جوياى كار، ۳ هزار و ۹۳۲ نفر فراري، ۳ هزار و ۵۱۰ نفر مهمان، يكهزار و ۲۳ نفر دستفروش و ۱۹۸ نفر نيز بى جا و مكان هستند، در مورد دختران نيز ۲۸۰ نفر فراري، ۲۶۱ مهمان، ۵۷ نفر دستفروش، ۵۹ نفر جوياى كار و ۴۴ نفر بدون مكان بودند…».

رئيس سازمان بهزيستى : 6 ميليون نفر در كشور زير خط فقر مطلق هستند

روزنامه جمهورى اسلامي3/10/82:« رئيس سازمان بهزيستى كشور گفت براساس آمار موجود شش ميليون نفر در كشور زير خط فقر مطلق هستند.
محمدرضا راه چمنى در گفتگويى در مشهد افزود : اين افراد درآمدى براى خرج روزمره خود ندارند. وى تصريح كرد : همچنين 17 تا 18 ميليون نفر در كشور دچار فقر نسبى بوده و كم درآمد تلقى مى شوند.… »

توجيه جديد آخوندهاى خمينى در دفاع از شكنجه: شكنجه نه، مجازات براى بيدارى

روزنامه شرق3/10/82:« ايلنا: «محسن غرويان» مدرس حوزه علميه قم و از اعضاى پژوهشكده امام خمينى گفت: «تفسيرى كه ديگران از شكنجه دارند، مورد تاييد ما نيست، ما يك سرى مقررات داريم كه خودمان آنها را تفسير مى كنيم و مصاديق آن را هم خودمان مشخص مى كنيم.ما معتقديم كه شكنجه امرى منفى است و در اسلام هم شكنجه بدون علت و بدون دليل نداريم، البته تنبيه براى بيدار كردن انسان براى جلوگيرى از مفاسد، براى جلوگيرى از بزهكارى هاى اجتماعى در قوانين حقوقى و جزايى همه دنيا هست و در قوانين ما نيز وجود دارد».

دكتر كريم قصيم در مصاحبه با راديو فردا

راديو فردا 2/10/82:«دكتر كريم قصيم از اعضاى شوراى ملى مقاومت كه از آن به عنوان تشكيلات وابسته به سازمان مجاهدين ياد ميشود در گفتگو با همكارم شهران طبرى ميگويد, بر پايه معاهده هاى بين المللى مسئوليت جابجا كردن مجاهدين با آمريكا و بريتانيا بعنوان كشورهاى اشغالگر عراق است و نه با شوراى موقت حكومتى عراق.
دكتر قصيم:”ارگان مسئول اين مسائل كه بلحاظ هم حقوقى و كنوانسيون هاى بين المللى از جمله كنوانسيون ژنو 1949 و كنوانسيون 51, 1951 مسئوليت حقوقى و مسئوليت سياسى در مقابل اين اصولاً اين مسئله حضور مجاهدين در عراق را داره, ايالات متحده و كشور بريتانيا هستند. يعنى كسانى كه درواقع نيروهاى اشغالگر اين كشور هستند و عراق به عنوان كشور تحت اشغال در واقع بايستى بسيارى از مفاد كنوانسيون هاى مربوطه را مسئولند اجرا كنه. از جمله در مورد مسئله نقل و انتقال مجاهدين كه البته مسئله اخراج مجاهدين يا تحويل مجاهدين به اون صورتى كه شوراى مربوطه بهش منتسب ميشه, خواست رژيم جمهورى اسلاميه, وانگهى آقاى برمر به عنوان والى اصلى در عراق و صاحب قدرت آشكارا موضع ديگرى گرفته كه شما اطلاع داريد.
سوال: شما معتقد هستيد كه اونچه كه آقاى برمر گفته اند با اونچه كه شوراى حكومتى عراق گفته, بسيار متفاوت است؟
قصيم: البته بسيار متفاوت است, و اين تفاوت هم بخش بزرگش مال مقاومتى است كه بلحاظ حقوقى برجسته ترين وكلاى بين المللى كه وكالت مجاهدين را به عهده گرفتن انجام دادن و از جمله مقاومتى كه خود دستگاه اپوزيسيون انجام ميده, شوراى ملى مقاومت و طرفداران مجاهدين انجام ميدن, در مقابل بسيارى از سفارتخانه هاى آمريكا الان مدتهاست تحصن هستش و نامه نگاريهاى بسيارى وجود داره, مراجعات بسيار گسترده اى به كوفى عنان و سازمان ملل متحد و صليب سرخ وجود داره.
سوال: در آمريكا و بريتانيا هر دو كشورى كه شما اسم برديد, نام گروه مجاهدين به عنوان يك گروه تروريستى ثبت شده؟
قصيم: بله, خوب باشه. اين پرونده جداگونه هستش از مسئله اخراج. مسئله اخراج و جابجا شدن درواقع مجاهدين از قرارگاههايى كه در عراق داشتن و يا قرارگاه اشرف كه الان در اونجا مجتمع هستند, مسئله اى است بالكل متفاوت و شامل در واقع كنوانسيون هاى بين المللى هستش. طبق كنوانسيون 1949 تمام كسانى كه در يك كشور تحت اشغال كشور ديگرى حضور داشته باشند, شامل مقررات اين كنوانسيون ميشن و تحويل اونها به يك كشور يا استرداد اونها جزو جنايت جنگى است.
سوال: خوب, خود مجاهدين ميخوان كه به كجا فرستاده بشن؟
قصيم: خود مجاهدين هميشه اعلام كردن, واقعيت اينه كه اونها هميشه اعلام كردن كه مقاومت اونها به حضور در عراق وابسته نيستش و اگر ترجيح با اونها باشه, ترجيحشون اينه كه در همون جايى كه هستن, در كنار مرز ايران به فعاليت خودشون ادامه بدن, البته در چارچوب مقررات و قواعدى كه در چارچوب كنوانسيون هاى بين المللى شاملشون ميشه. يعنى طبيعتاً نه در تضاد با ايالات متحده و بريتانيا, بلكه در توافق با اونها و تا الان هم در اين هشت, نه ماه اخير در توافق با ايالات متحده قراردادهايى داشتن كه طبق اين قراردادها هم مو به مو انجام دادند. بنابراين اونها خارج از رابطه ى مستقيمى كه با ايالات متحده برقرار كردند, به هيچ وجه كارى را مرتكب نميشن. ما ديديم كه نمونه برخوردشون به سلاحشون كه بسيار براشون اهميت داشت, چقدر تاييد ميكنه, تصريح ميكنه اين اصلى را كه اونها پيشه كردن. اين اصل اقدام در توافق با قرارداهايى كه با ايالات متحده اونجا برقرار كردن.

رويتر:شورشيان ايران در رابطه با اخراج تظاهرات مى كنند

خبرگزارى رويتر, 2/10/82«ژنو- خانواده هاى حدود 5000 شورشى ضد دولتى ايرانى كه حكم شده عراق اشغال شده را ترك كنند از سازمان ملل درخواست كرده تا براى توقف اين اخراج دخالت كند. روز سه شنبه, سخنگوى اين خانواده ها گفت, تظاهرات حدود 150تن از آنان در روز سه شنبه, در برابر مقر ژنو آژانس پناهندگى سازمان ملل بخشى از كمپين هماهنگ شده در شهرهاى غربى مى باشد. شاهين قبادى از شوراى ملى مقاومت ايران گفت: ”هر كجا كه فرستاده شوند جان آنها با خطر فوق العاده اى در مسير مواجه است”. او در تماس تلفنى به رويتر گفت: ”به آنها بايد اجازه داده شود كه در عراق بمانند, اين حق آنها مى باشد”. در برابر مقر آژانس پناهندگى سازمان ملل, مردان, زنان و كودكان با خانواده رزمندگان شعار مى دادند و مى خواستند كه آنها مسترد نگردند. حسين دباغيان كه پسر عموى او در ميان اين گروه در عراق مى باشد, گفت: ”در صورتى كه مجبور به ترك شوند, ما نگران جان آنها هستيم”. شوراى حكومتى عراق كه توسط آمريكا منصوب شده است در اين ماه حكم اخراج اعضاى مجاهدين خلق كه از 1980منبع اصلى مقاومت مسلحانه در برابر دولت اسلامى در تهران بودند, را صادر كرد. مجاهدين مى گويند اين اخراج توسط ايران طراحى شده است و منعكس كنند روياهاى رهبرى روحانى تهران براى از بين بردن اين گروه كه آن را يك خطر مى داند, مى باشد.
...مقامهاى آژانس پناهندگى سازمان ملل مى گويند كه اين مشكل در كادر صلاحيت كميته بين المللى صليب سرخ مستقر در سوييس مى باشد كه موضوع پناهندگان سياسى را حل و فصل مى كند و در چارچوب كنوانسيون ژنو 1949با مسئله آنها برخورد مى نمايد. اما مقامها مى گويند هر گونه تلاش براى باز گرداندن رزمندگان به ايران نقض كنوانسيون كه يك بخش كليدى از قوانين انساندوستانه بين الملى است, مى باشد… ».




جشنواره"نوبل"گرا ها و سکوت درباره مرگستان-ناصر پیشرو

سایت حزب کمونیست ایران(کوموله)http://www.cpiran.org/

ترفندی تازه از طرف رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی-کریم مولودی

سایت حزب کمونیست ایران(کوموله)http://www.cpiran.org/

مقاومت مدنی بر روی اسکناس های جمهوری اسلامی

سایت مبارزانhttp://mobarezan.com/index.htm

نامبارک این زاد روز(سالگرد رادیو فردا)-امید مهری

سایت اخبار سیاهکلhttp://www.iranazad.com/

خطر استرداد بخشی از اعضای سازمان مجاهدین به ایران جدیست!

سایت سازمان اتحاد فدائیان کمونیستhttp://web.fedayi.org/default.aspx

جاودانه ،در قلب همه ما-کاظم مصطفوی

بیاد شهید بزرگوار رفیق شکرالله پاک نژاد که خود به تنهایی قطبی بود در دوران پیش وپس از انقلاب ضد سلطنتی بهمن 57.سایت شورای ملی مقاومت را بازدید کنید

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران در باره محکومیت رژیم آخوندی

سایت شورای ملی مقاومت ایران

پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت میلاد مسیح وآغاز سال2004میلادی

سایت شورای ملی مقاومت ایران

Dec 24, 2003

چون صاعقه-اسماعیل وفا

این شعراز جمله شعرهایی است از آقای اسماعیل وفا یغمایی که من بسیار دوست دارم ،البته نه اینکه دیگر شعرهایش جالب نیستند ولی بعضی شعرها رساندن امیدها و آرزوهای دست یافتنی میباشد و حاوی کلمه انتقام خلق که من بسیار دوستش دارم در مورد دژخیمان حاکم بر میهنم، شب را روز کرده وروز را شب کرده وامیدوارانیم به رسیدن صبح رهایی میهن و انتقام پس گرفته نشده و در عین حال فراموش نشده ،من که حظ میکنم و هزاران درود وآفرین بر استعدادهای توانای سراینده اینگونه اشعار میفرستم.سایت طلیعه سپیده دمان را کلیک کنید

شعر خورشيد و پرچم ازشاعر کبیر خلق اسماعيل وفايغمايي-سایت ایران لیبرتی


شب بسته چو خاره خيمه بر آفاق
گم كرده نشاني سحر آفاق
ميگريم و مي كنم سئوال از خود
كو شعله؟ شرر؟ جرقه ؟ بر آفاق
گردونه چرخ تا به كي گردد
در ميهن ما سپيده دم در بند

تا چند شب است و تا به كي شبگير؟
تا چند غم است و تا به كي زنجير؟
تا چند خسوف عشق و آزادي؟
در ميهن رعد و آذرخش و شير
پرسيدم و اين شنيدم از تقدير
سوگند به اشك عاشقان سوگند

...




روزي رسد اي هموطنان روزي
روزي كه من و تو ما و دريائيم
روزي كه گذشته ايم از ديروز
روزي كه مسافران فردائيم
تصوير طلوع را به رويائي
من ديده ام و معبران گفتند

روزي رسد اي هموطنان روزي
توفان بخروشد از دل توفان
آتش بدرخشد از دل آتش
پرشعله چو عشق و گرم چون ايمان
آنگاه به نام عشق و آزادي
خورشيد دمد به پرچم ايران!

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

رژيم آخوندي و مزدورانش خواستار استرداد مجاهدين ميشوند

فراخوان براي ممانعت از استرداد و اخراج مجاهدين از عراق



چند ساعت پس از انتشار اظهارات خاتمي رييس جمهور فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران مبني بر ضرورت استرداد مجاهدين به ايران, شب گذشته خبرگزاري رژيم به نقل از آخوند عبدالعزيز حكيم كه مزدوريش براي ملايان تهران بر كسي پوشيده نيست, خبر داد: «شوراي دولت انتقالي عراق تصميم خود را در مورد اخراج, استرداد و محاکمه اعضاي مجاهدين گرفته است».

به اين ترتيب يك بار ديگر اين حقيقت به اثبات رسيد كه موضوع اخراج و استرداد مجاهدين كه براي اولين بار روز 9 دسامبر نيز توسط آخوند حكيم اعلام شد, تماما توسط رژيم آخوندي ديكته شده است.

«مجلس اعلاي انقلاب اسلامي» كه آخوند حكيم رياست آن را بعهده دارد, به دستور شخص خميني در نوامبر 1982 در تهران تاسيس شد و خط مشي خود را «جهاد عليه امپرياليسم» تا «برپايي حكومت اسلامي در عراق» اعلام كرد. آخوند باقر حكيم تصريح كرده بود: «قانون و اساسنامه مجلس اعلا زير نظر ولي فقيه شخصا و با نظر امام امت ريخته شده است» (روزنامه بدر 20 ژوئن 1999). همه عوامل اين مجلس با خامنه اي به عنوان «ولي فقيه مسلمين جهان» بيعت كرده و او را رسما «امام» خود مي دانند.

سرويس تحقيقاتي كنگره آمريكا نوشت: «پاسداران ايراني ارباب اصلي اين گروه بوده و به آن سلاح, پول و ساير كمكها ارائه كرده اند. بسياري از شيعيان عراقي مجلس اعلا را يك پديده دست ساز ايران مي دانند». اين گروه, نقش فعالي در 150 حمله تروريستي عليه مجاهدين در عراق كه به كشته شدن دهها تن از مجاهدين و شمار بيشتري از شهروندان عراقي منجر شده, داشته است.

اكثريت عظيم مردم عراق كه با جنايات آخوندها در ايران و عراق آشنا هستند, در 8ماهي كه از سقوط دولت عراق مي گذرد با حمايت گسترده از مجاهدين نشان داده اند براي دعاوي و اتهامات ملايان تهران و مزدورانشان عليه مقاومت ايران پشيزي ارزش قائل نيستند.

مقاومت ايران با يادآوري اين حقيقت كه معاهدات بين المللي و بويژه كنوانسيونهاي ژنو مسئوليت حفاظت از مجاهدين را تماما متوجه نيروهاي آمريكايي مي كند و با توجه به اينكه اخراج و استرداد مجاهدين از مصاديق بارز جنايت جنگي است, از دولت آمريكا, دبيركل ملل متحد, كميسر عالي ملل متحد در امور پناهندگان و رييس كميته بين المللي صليب سرخ مي خواهد با مردود اعلام كردن بيانيه شوراي حكومتي و اظهارات رييس دوره اي آن درباره مجاهدين, راه را بر تحقق مقاصد شوم رژيم آخوندي مبني بر استرداد و كشتار مجاهدين ببندد.



دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

23 دسامبر2003






اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اخراج و استرداد مجاهدين جنايت جنگي است

مقاومت ايران خواستار محاكمه خاتمي و ديگر سردمداران رژيم آخوندي بخاطر جنايت عليه بشريت ميشود



خاتمي رييس جمهور رژيم آخوندي امروز براي چندمين بار خواستار استرداد مجاهدين شد و گفت آنهايي كه مرتكب جرمي نشده اند «بايد با آنها با ملايمت بر خورد كنيم ولي آنهايي كه مرتكب جنايت شده اند مورد محاكمه» قرار خواهند گرفت. وي گفت «با آنها بايد مثل ساير گروههاي تروريستي برخورد شود».

اين دعاوي مضحك در حاليست كه خاتمي مانند ديگر سردمداران رژيم, بخاطر اعدام 120هزار زنداني سياسي از جمله قتل عام 30هزار زنداني در تابستان سال 1367 و سركوب وحشيانه زنان و اقليتهاي مذهبي و قومي كه از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت مي باشند, مي بايستي در يك دادگاه بين المللي محاكمه شود. پيش از اين شوراي ملي مقاومت ايران اسناد جنايات خاتمي و 19تن ديگر از مسئولان كشتار و شكنجه مردم ايران را در اختيار مراجع بين المللي ذيربط قرار داده است.

خاتمي در شرايطي دم از استرداد مجاهدين ميزند كه جرم اكثر اعدام شدگان طي دو دهه تنها هواداري از مجاهدين و يا پخش نشريات آنها بوده است. بنا به فتواي خميني كه بنا به تصريح رييس قوه قضاييه رژيم جزو قوانين جاري كشور است, جان و مال و نواميس مجاهدين مباح است. بر اساس همين فتوا دژخيمان رژيم آخوندي نه تنها اعضا و هواداران مجاهدين بلكه پدران و مادران سالخورده آنان را به جوخه هاي اعدام سپرده اند يا براي مدتهاي طولاني در شكنجه گاههاي قرون وسطايي زنداني كرده اند. ملايمت در فرهنگ ملايان قطع دست و پا و سنگسار و ضرب حتي الموت.

گزارشگر دستگيريهاي خودسرانه, در ژوئن 2003پس از بازگشت از ايران اعلام كرد « احتمالاً اعضاي بيشتري از اين سازمان(مجاهدين) در بند دويست و نه بودند كه ما آنها را نديديم، تصور ما اين است كه رفتاري كه با زنداني‌ها در اين بند مي‌شود رفتاري غيرانساني و مخالف حقوق بشر است».

از سوي ديگر اخراج مجاهدين از عراق كه تنها از سوي رژيم آخوندي ديكته شده است, در تعارض آشكار با كنوانسيونهاي ژنو, منع شكنجه, پناهندگي و بسياري ديگر از معاهدات بين المللي است. انتقال يا اخراج اعضاي مجاهدين به خارج عراق, بخصوص به ايران, از مصاديق جنايات جنگي است.

خاتمي و همپالكي هاي جنايتكارش, در سراشيبي سرنگوني و در حضيض تشتت در صدد اند با استفاده از شرايط كنوني عراق اپوزيسيون اصلي خود و بزرگترين مانع گسترش تروريسم و استقرار يك فاشيسم دست نشانده مذهبي در عراق را از سر راه خود بر داشته تا بتواند به حيات ننگين خود ادامه دهند.

مقاومت ايران توجه دبير كل, شوراي امنيت و كميسيون حقوق بشر ملل متحد, صليب سرخ بين المللي و ديگر ارگانهاي مدافع حقوق بشر را به توطئه هاي ضد انساني رژيم آخوندي عليه اعضاي مقاومت ايران بخصوص در خاك عراق جلب مي نمايد و از عموم هموطنان آزاده و شريف و مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان ميخواهد تا براي ممانعت از اخراج و استرداد و كشتار رزم آوران آزادي بپاخيزند.

دبير خانه شوراي ملي مقاومت ايران

22دسامبر 2003




نشریه جوانان کمونیست#121-ارسال شده توسط امید

سایت حزب کمونیست کارگری را کلیک کنید

نامه یک هموطن(ناصر گلمینایی) از آلمان

با سلام

آرزوي قلبي من و هر ايراني, آزادى ايران است.

آخوندها 25 سال است كه مردم ايران را به مسلخ مى برند. سنگسار, قطع دست و پا, اعدامهاى بيشمار, حاصل اين حكومت ننگين است. مجاهدين خلق ايران به دنبال پايان بخشيدن به اين همه ظلم و ستم هستند. از شما تقاضا دارم در اين برهه حساس به كمك مردم ايران به پا خيزيد. نگذاريد مردم ما از داشتن اين پيشگامان محروم شوند.

با تشكر - ناصرگلمينايى - آلمان



دوستان, هموطنان عزيز, هواداران مقاومت

رزمندگان آزادى براى دفاع از شرف و انسانيت ما ايرانيان, تا پاى جان ايستاده اند.

اكنون زمان آن فرارسيده است كه ما حمايت و پشتيبانى خود را نسبت به رزمندگان آزادى در عراق در سراسر جهان نشان دهيم

بايد به دژخيمان حاكم بر ايران و پشتيبانان استعمارى آنان بگوييم كه رزمندگان آزادى نه 4000 و نه 6000 نفرند. ميليونها ايرانى در سراسر ايران و در اقصى نقاط جهان, براى آزادى مردم ايران به پا خواسته اند و از پيشتازان خود در ارتش آزادى دفاع مى كنند.

هموطنان شريف!

هواداران مقاومت!

براى نشان دادن همبستگى خود با رزمندگان آزادى, به پا خيزيد, با تحصن در برابر سفارتخانه هاى آمريكا در سراسر جهان, با نامه نگارى به مقامات آمريكا و مراجع بين الملى نظير سازمان ملل متحد و كميسارياى عالى پناهندگى و صليب سرخ, مسئوليت آنان براى حفاظت از جان رزمندگان آزادى مردم ايران را به آنان يادآور شويد



دوستان, هموطنان عزيز, هواداران مقاومت

امروز مى خواهيم هرچه مى توانيم به كميسارياى عالى پناهندگى نامه و ايميل و فكس بفرستيم.

آدرس و شماره تلفن و فكس و ايميل كميساريايى عالى پناهندگى به اين ترتيب است:



كميسارياى عالى پناهندگى در سوئيس:



Legal Officer

Anne-Marie Deutschlander

address:
United Nations High Commissioner for Refugees
Case Postale 2500
CH-1211 Genève 2 Dépôt
Suisse.

Email:

Deutschl@unhcr.ch

Tel : 0041 22 739 8111 (automatic switchboard).



كميسارياي عالي پناهندگان در انگليس:



address:
United Nations High Commissioner for Refugees
The Office of the Representative for the United Kingdom
21st Floor, Millbank Tower
Millbank
London
SW1P 4QP

telephone number:
020 7828 9191

fax number:
020 7630 5349

Email:

legal@unhcr.org.uk.





درخواست خانواده های اعضا مجاهدین ازسازمان ملل برای جلوگیری ازاخراج بستگان خودازعراق

درخواست خانواده‌هاى اعضاى سازمان مجاهدين خلق از سازمان ملل براى جلوگيرى از اخراج بستگان خود از عراق

امير آرمين (راديو فردا): بحث و جدل بر سر آينده اعضاى سازمان مجاهدين خلق ايران در عراق همچنان ادامه دارد. روز سه شنبه بستگان اعضاى اين سازمان از سازمان ملل متحد خواستند براى جلوگيرى از اخراج اعضاى سازمان مجاهدين خلق از عراق، مداخله کند.

مريم احمدى (راديو فردا): يک سخنگوى خانواده هاى اعضاى اين سازمان گفت: تجمع اعتراض آميز حدود 150 نفر در مقابل مقر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو، بخشى از تلاش هاى هماهنگ شده براى جلوگيرى از اخراج اعضاى سازمان مجاهدين در عراق است که در شهرهاى بزرگ کشورهاى غربى صورت مى گيرد. شاهين قبادي، از شوراى ملى مقاومت ايران (شاخه سياسى سازمان مجاهدين خلق)، مى گويد: اين ها به هر جا که فرستاده شوند، جانشان در خطر خواهد بود. شاهين قبادى به خبرگزارى رويتر گفته است: بايد به آن ها اجازه داده شود در عراق بمانند، اين حق آن ها است.

در عراق نيز بستگان اعضاى سازمان، شامل زن و مرد و کودک، در مقابل کميسارياى سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گرد آمده و در اعتراض به تصميم به اخراج اعضاى سازمان از خاک عراق شعار دادند. مقامات کميسرياى عالى سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مى گويند: رسيدگى به اين مساله در حوزه صلاحيت کميته بين المللى صليب سرخ است که به پرونده هاى پناهندگان سياسى رسيدگى مى کند و بر اجراى ميثاق 1949 ژنو نظارت دارد. در عين حال مقامات مذکور اضافه مى کنند که بازگرداندن اعضاى سازمان مجاهدين خلق به ايران، نقض ميثاق ژنو است. هنوز کميته بين المللى صليب سرخ در اين مورد واکنشى نشان نداده است.

روز سه شنبه همچنين وزارت امور خارجه ايران سفير سوئيس، حافظ منافع آمريکا در ايران، را احضار گرد و مراتب نارضايتى خود را از اظهارات پال برمر، مدير آمريکايى اداره امور عراق، به اطلاع وى رساند. آقاى برمر گفته است اعضاى سازمان مجاهدين خلق ايران که قرار است از عراق اخراج شوند به ايران بازگردانده نمى شوند، بلکه به يک کشور ثالث مى روند. محمد حسن فدائى فرد، مدير کل وزارت امور خارجه در مسائل مربوط به ايالات متحده، به سفير سوئيس گفته است ايران عميقا نگران پيامد چنين اظهارات غير مسئولانه اى است. اگر براى اعضاى سازمان مجاهدين پناهگاه امنى تامين شود نه تنها تروريسم اشاعه پيدا مى کند، بلکه نقض مواد قطعنامه 1373 شوراى امنيت سازمان ملل متحد است. به علاوه، چنين اقدامى يک سابقه خطرناک به جاى مى گذارد که ديگر حاميان تروريسم بين الملل در آينده مى توانند از آن بهره گيرند.

مريم احمدي

قطعنامه سازمان ملل در باره نقض حقوق بشر در ایران

روز دوشنبه 22 دسامبر، مجمع عمومى سازمان ملل متحد قطعنامه پيشنهادى كميسيون سوم اين سازمان را در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران با شصت و هشت رأى موافق، پنجاه و چهار رأى مخالف و پنجاه و يك رأى ممتنع تصويب كرد.

اين قطعنامه پيشتر به پيشنهاد كانادا در كميسيون سوم سازمان ملل كه مسئوليت رسيدگى به مسائل اجتماعى، فرهنگى و حقوق بشر را دارد تصويب و براى اخذ تصميم نهائى به مجمع عمومى سازمان ملل ارائه شده بود.

قطعنامه مصوب مجمع عمومى سازمان ملل، حكومت ايران را به شكنجه و آزار شهروندان، محدوديت آزادى بيان و تبعيض بر عليه زنان متهم مى كند و بازداشت هاى طولانى و بدون مجوز فعالان سياسى، روزنامه نگاران و دانشجويان و همچنين اجراى مجازات هاى مغاير با موازين حقوق بشر مثل قطع دست و پا، شلاق زدن و اعدام در ملاء عام را مورد انتقاد قرار مى دهد.

به موجب اين قطعنامه، ايران تبعيض بر عليه زنان را چه در متن قانون و چه در زندگى روزمره مردم اعمال مى كند و حقوق اقليت هاى دينى از جمله يهودى ها، مسيحيان، مسلمانان سنى و بخصوص بهائيان را ناديده مى گيرد.

تصويب اين قطعنامه در مجمع عمومى سازمان ملل بيانگر نگرانى عميق بين المللى در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران است و به موجب آن دولت ايران موظف است با اجراى مفاد توافق نامه هاى بين المللى در مورد حقوق بشر و تسريع اصلاحات قضائى حرمت انسانى شهروندان خود را محترم بشمارد و تمام امكانات لازم براى رسيدگى قضائى به دادخواهى هاى مردم توسط يك دادگسترى بيطرف را فراهم كند.

پيشتر حميدرضا آصفى، سخنگوى وزارت امور خارجه ايران، طرح اين قطعنامه را ناشى از انگيزه هاى سياسى خوانده و اقدام كانادا براى تهيه پيش نويس آن را تحريف واقعيات و ناديده گرفتن تحولات مثبت در ايران دانسته بود.

پيمانه هسته اى، نماينده ايران در كميسيون سوم پس از تصويب اين قطعنامه در مرحله اول در گفتگوئى با ايرنا آن را مداخله در امور ايران تلقى كرده و هشدار داده بود كه تصويب آن در مجمع عمومى اسباب افزايش تنش ها در روابط ايران با بقيه جهان خواهد شد.

قوه قضائيه ايران كانادا را به خاطر تنظيم پيش نويس اين قطعنامه به "نژادپرستى" و "واپس گرائى" متهم كرده است.

قطعنامه مصوب مجمع عمومى سازمان ملل، ايران را مكلف مى كند كه ضمن تصحيح و بهبود وضعيت حقوق بشر در كشور، امكانات بازرسى نمايندكان اين سازمان از ايران را فراهم كند.

بررسى مجدد وضعيت حقوق بشر در ايران در دستور كار اجلاس آينده مجمع عمومى سازمان ملل نيز قرار گرفته است.

بى.بى.سى


Dec 23, 2003

بررسی نقش رژیم جمهوری اسلامی در فاجعه حلبچه

در عین حالی که دیدن این مقاله وعکسها را میخواهم به دیگران توصیه کنم ولی در همان حال بعلت جنایت وبی حرمتی در حق نوع انسان که از خصوصیات بارز سردمداران جنایتکار حاکم بر ایران میباشد،دیدن این عکسها را به افراد با داشتن بیماری قلبی توصیه نمیشود.باشد تا در فردای پیروزی انقلاب خلقمان تمامی جنایات این رژیم ضد بشری افشا ومسببین وعاملان(مقامات درجه اول نظام ننگین جمهوری اسلامی ایران) آن جنایات نه تنها در حق مردم ايران بلکه در حق تمامی مردم دنیا از جمله مردم عراق در دادگاه هایی که بوسیله خلق قهرمانمان برپا میشود محکوم وبه سزای جنایت خود برسند.سایت خبرگزاری مستقل زاگرس را کلیک کنید

همه از عشق میگن-برگرفته از سایت ایران لیبرتی

اسماعيل وفا يغمايي
همه از عشق ميگن

اما نميگن عشق چيه؟

اوني كه راس راسي عاشقه

تو دوره‌ي ما اون‌كيه؟



***



وقتي كه جنگل داره مي سوزه

وقتي كه دريا داره مي‌ميره

وقتي كه باد تو دشت دور

تو زنجير غم خاموش و اسيره



وقتي كه مجنون تو زندون شهر

مجال عاشقي ديگه نداره

وقتي كه جلاد تو قلب ليلي

داره گلوله‌ي داغ ميكاره

همه از عشق ميگن ،

اما نميگن عشق چيه؟

اوني كه راس راسي عاشقه،

تو دوره‌ي ما اون‌كيه؟



***






آي عاشقا! آي عاشقا!

اگه كه راس ميگين شما

اگه حديث عاشقي

نمرده تو قلباي ما

دلامونو چراغ كنيم

تو شب تاريك ماه بشيم

واسه‌ي پاهاي خسته

تا شهر فردا راه بشيم



آي عاشقا آي عاشقا

اگه كه راس ميگين شما

اگه حديث عاشقي

نمرده تو قلباي ما

ابر بشيم بباريم بباريم

جنگلا خيلي تشنه موندن

بهار بشيم بهارو بياريم

بلبلا خيلي وقته نخوندن

همه از عشق ميگن

اما نميگن…….


اخبار روز در رابطه با مقاومت سرفرازمان-برگرفته از سایت مجاهدین خلق ایران


اطلاعيه هيئت نمايندگان عشائر عراق در مخالفت با تصميم شوراى حكومتى عراق

روزنامه الدستور 1/10/82: «ما امضا كنندگان بيانيه زير، نمايندگان عشاير و طيفهاى مختلف سياسى وقومى و مذهبى مردم عراق كه بنا به دعوت پارلمانترهاى انگلستان به لندن آمده ايم، مواضع زير را اعلام مى داريم:
1- آرزوى هر عراقى آزاده ووطن پرست تحقق عراقى آزاد و مستقل و شكوفا مى باشد. از اين رو ما معتقديم كه بزرگترين تهديد و چالش امنيت و رفاه مردم عراق دخالتهاى رژيم حاكم بر ايران در امور داخلى اين كشور و اعمالى است كه اين رژيم از طرق مختلف براى سركار آوردن يك دولت وابسته به خود در ميهن مان انجام مى دهد. مردم عراق ضمن محكوم كردن اين دخالتها تأكيد مى كنند كه آينده عراق را تنها مردم عراق و تنها از طريق تحقق يك دموكراسى واقعى محقق مى كنند.
2- ما ضمن ابراز تأسف عميق خود از اينكه دهها نفر از اعضاى سازمان مجاهدين خلق در عراق در عملياتهاى تروريستى به شهادت رسيدند ، توطئه هاى مختلف رژيم حاكم بر ايران را عليه حضور سازمان مجاهدين خلق در عراق محكوم مى كنيم و اعلام مى داريم كه اين افراد پناهندگان سياسى و ميهمان عزيز مردم عراق هستندو بايد كه در عراق مثل هر كشور متمدن ديگر از كليه حقوق عادلانه و زندگى امن و امان برخوردار شوند.
3- بعنوان يك شهادت تاريخى تأكيد مى كنيم كه برخلاف دعاوى كذبى كه ساخته و پرداخته ارگانهاى امنيتى ايران مى باشد، مجاهدين خلق مطلقا در امور داخلى عراق دخالتى نداشته اند واز حضور خود در عراق هدفى جز ادامه مبارزه براى تحقق آزادى و دموكراسى در ميهن شان ندارند. بمنظور اجراى سنت هاى اسلامى و عربى و عراقى وبنا بر روابط برادرانه و تاريخى بين مردم عراق و مقاومت ايران و مجاهدين خلق ايران اعلام مى داريم كه حفاظت از ميهمان وظيفه هر عراقى آزاده و شريف است و ما از آنها شديدا استقبال مى كنيم و در همين زمينه خواستار تجديد نظر در اطلاعيه منتسب به شوراى حكومتى عراق كه خواستار اخراج مجاهدين از عراق شده است، مى باشيم. اين بيانيه نقض آشكار قوانين بين المللى وكنوانسيون ژنو كه شامل حال مجاهدين شده و آنها را در عراق اشغال شده حفاظت مى كند، مى باشد حضور اين سازمان در عراق به مصلحت مردم عراق مى باشد. 18/12/2003 (27 آذر 82)
الف – مجلس اعيان عراق آقاى عقيل الخطيب جانشين دبيركل – شيخ عبدالكريم عبدعلى عضو مجلس اعيان
ب – شوراى مستقل شيوخ عراق – شيخ على البرهان على اللطيف رئيس منتخب شورا- شيخ سعدن عيسى عضو – شيخ حسن العادلى الشمرى عضو – شيخ حواس شوكت حسن عضو –
ج – حزب صلح عراق – آقاى صالح ابو خمره دبير كل – دكتر ثريا برزنجى عضو دفتر سياسى
د – انجمن ملى سران و شيوخ عراق – شيخ برهان ضاحى الشمرى نائب رئيس انجمن
هـ - شوراى مركزى شيوخ عشائر عراق وعرب – شيخ على ابراهيم فارس دبيركل – شيخ عدنان اسماعيل القريشى جانشين دبير كل – شيخ مناضل كريم موجد جانشين دبيركل در امور داخلى – شيخ يحيى رشيد الهزاع جانشين دبير كل امور خارجي
و – انجمن دوستى وصلح و همبستگى عراق با مردم عراق – شيخ كاظم عزاوى رئيس انجمن
ز – اتحاديه انجمن هاى خيريه مستقل عراق – شيخ عماد قيوم الرماحى رئيس اتحاديه و انجمنهاى خيريه مستقل
ح – فيصل سهيل
ط – نصير حداد».


--------------------------------------------------------------------------------

مصاحبه روزنامه العرب با هيئت شيوخ عشاير عراق در لندن

شيخ عماد قيوم الرماحى رئيس اتحاديه مستقل جمعيات خيريه درعراق درگفتگو با (العرب):
از شوراى حكومتى خواستار لغوتصميم اخراج مجاهدين خلق ازعراق وبوجود آوردن امنيت وكار براى عراقيان ودفاع ازحقوق آنان وپايمال نكردن آن هستيم

لندن – العرب يك هيئت مردمى عراق كه تعداد زيادى از جمعيت ها وسازمانها وعشاير عراقى را نمايندگى مى كنند درحال ديدار لندن پايتخت انگلستان مى باشند. اين ديدار به منظور انجام ديدارهايى درمورد مسائل عراق و جلب توجه نسبت به شرايط سختى معيشتى ومشكلاتى كه عراقى ها در شرايط اشغال با آن روبرو هستند صورت مى گيرد.
به منظور آشنايى با آنچه در صحنه عراق مى گذرد و اشراف پيدا كردن نسبت به شرايط عينى عراق؛ روزنامه العرب با شيخ عماد قيوم الرماحى رئيس اتحاديه جمعيتهاى خيريه مستقل عراق وعضو هيئت مردم ملاقات كرد كه صحبتهاى زير بين ما صورت گرفت:
(( در ابتدا به شما خوشامد مى گوييم مى توانيد درمورد هيئت خودتان ودليل اين مسافرت تان به ما بگوئيد؟
هيئت مورد نظر شما عبارت است ازنمايندگانى از شوراى نخبگان عراق وشوراى شيوخ مستقل عراق وحزب صلح عراق وانجمن ملى رؤساء وشيوخ عراق وشوراى مركزى شيوخ عشاير عراق وعرب وانجمن دوستى وصلح وهمبستگى عراق با ملت ايران واتحاديه جمعيت هاى خيريه مستقل درعراق. ما تصميم گرفتيم به اين مسافرت بياييم تا تصوير شفافى درباره رنجها و وضعيت زندگى ومعيشت سخت كه عراقى ها در آن بسر مى برند ارائه دهيم وتوجهات را نسبت به مسائل مهمى كه براى عراقيان مطرح است ونيز تأثيرات كشورهاى همجوار در مسئله عراق
به اضافه عدم وجود امنيت وآسايش ورشد بيكارى كه به حد بيسابقه اى درميان عراقى ها افزايش يافته ونيز انتقال نقطه نظرات مان كه بيان كننده مخالفت مان با تصميم شوراى حكومتى درمورد اخراج سازمان مجاهدين خلق از عراق مى باشد
- آيا مى توانيد دلايلى كه باعث شد نظر مخالفى با اطلاعيه شوراى حكومتى درمورد اخراج مجاهدين خلق ازعراق داشته باشيد را توضيح بدهيد؟
ما بعنوان بخشى از مردم عراق كه ادعا نمى كنيم كه ما تمام مردم عراق را نمايندگى مى كنيم ما اطلاعيه شوراى حكومتى عراق را به دو دليل رد مى كنيم:
نخست اينكه يك خواست واقعى اى براى ماندن سازمان مجاهدين خلق در عراق وجود دارد
دوم آنكه شوراى حكومتى بجاى اين كه خودش را مشغول به مسئله حضور سازمان مجاهدين خلق درعراق برضد اين سازمان ومردم عراق بكند بايستى على القاعده خواستار بازگرداندن هواپيماهاى باقيمانده عراق كه در ايران است شود وخواستار بازگرداندن زمين هاى عراق كه توسط ايران غصب شده گردد و خواستار بازگرداندن اسيران عراقى كه تعداد آنها به ده هزار نفر مى رسد شودكه هنوز در ايران بسر مى برند بشود به اعتقاد من اين شورا مى بايد دنبال حل مشكل مردم عراق باشند بجاى اين كه بخواهند مشكلى را براى ايران حل كنند.
- اما آلترناتيوى كه شما ارائه مى دهيد چيست؟
مسئله اين است كه اولا مجاهدين خلق ميهمانان عراق هستند كه 17 سال است با ما زيسته اند ومى توان از آنها بعنوان يك نيروى آموزش ديده وآماده در مرزهاى كويت ويا مرزهاى عربستان سعودى بعنوان نگهبانان مرزى استفاده كرد تا اين كه اوضاع درعراق به ثبات برسد وارتش عراق تأسيس شود ويا اين كه بعنوان يك نيرو از آنها وتجارب شان در روياروى بايران استفاده شود زيرا كه ايران درحال حاضر در تمامى امور ريز ودرشت عراق دخالت مى كند.
آلترناتيوى كه ما مطرح مى كنيم اين است كه شوراى حكومتى اين تصميم را لغو كند وبه مسائل واقعى داخلى مانند مسائلى مانند امنيت و اقتصاد وارتش وپليس واوضاع بسيارخراب انبوهى از عراقيان كه بيكار هستند بپردازد.
- در مورد تصميم مربوط به آزادى برخى از ايرانيان كه توسط نيروهاى اشغالگر بازداشت بودند چه نظرى داريد؟
ما بعنوان مردم عراق اين گونه اقدامات را تقبيح مى كنيم جناب جلال طالبانى بجاى آنكه 65 خرابكار ايرانى كه وارد كشورمان شده بودند را آزاد كند جوانان ما فداكاريهاى بسيارى براى ايجاد ثبات دركشورمان كردند وبه اين شكل وبه اين سادگى اين 65 جنايتكارى كه مى خواستند زندگى ما را از بين ببرند ودست به عمليات خرابكارانه زدند وعليرغم اينكه نيروهاى ائتلاف ويا اشغالگر آنها را به عنوان نيروهاى مانع سازندگى محسوب مى كرد؛ آزاد كند.
شما خودتان تصور كنيد كشورى كه درآن نيروى امنيتى ويا اطلاعاتى وپليس وارتش وجود ندارد وبعد 65 جنايتكار دستگير مى شوند و اگر نيروى امنيتى ويا پليسى وجود مى داشت آنوقت مى ديديد تعداد كسانى كه دستگير مى شدند چند نفر بود.
- آيا شما مى توانيد براى ما توضيح دهيد كه چرا براى اين ايرانى ها تعبير خرابكار را استفاده مى كنيد؟
اگر شما به عراق بياييد مى بينيد كه تعداد اين جنايتكاران موجود درعراق چهار يا پنج برابر بيشتر از تعداد كسانى است كه دستگير شده اند.. بعد از اشغال عراق 12 هزارخرابكار از ايران وارد عراق شدند كه درميان آنها تعدادى هم معمم (عمامه دار) بودند.
وبگذاريد براى شما توضيح دهم كه اين معممين به چه عمليات خرابكارانه اى دست زدند..... با توجه با بحرانى وشدت گرفتن اوضاع در عراق آنها حسابهاى تسويه نشده اى با حزب بعث وبعثى ها داشتند كه دنبال آن بودند ودر اين رابطه بود كه شروع به تصفيه اين افراد كردن عليرغم اين كه روحانيون درنجف اعلام كردند كه نبايد به تفرقه بين شيعه وسنى دامن زد ونبايد دنبال انتقامجويى بود تا اين كه دادگاههاى عراق تشكيل شود واين تصميم علماى ما درنجف بود.
اما كسانى كه ازايران آمده بودند فتواهاى جديدى آورده بودند كه برعكس فتاويى بود كه مراجع ما به آن فراخوان داده بودند. به نحوى كه آنها كشتن بعثيها و ريختن خونشان و مصادره اموال آنها را مباح دانستندكه نخستين شكل ازاشكال خرابكارى اى بود كه انجام دادند.
دوم اين كه ايران وانت بارهاى (پيك آب) كه در هر كدام دوسرنشين بودند فرستاد تا مواد غذايى را بخرند وبه ايران قاچاق كنند.. ما آمارهايى را بدست آورديم كه نشان مى دهد كه اين وانت بارها حدود 900 تا 1000 دستگاه بودند كه در اين رابطه مورد استفاده قرار مى گرفتند. اين هم از خرابكار اقتصادى آنها..
علاوه بر تمامى اينها آنها پول عراق واسكناس عراقى را عملا باطل دانسته وشروع به خريدن دلار وطلا از بازارهاى عراق نمودند .. كه اينهم نوعى خرابكارى محسوب مى شود
اما خرابكارى اى كه از هرشكل ديگر اين خرابكاريها بدتر بود اين بود كه ما افرادى ازاينها را دستگير كرديم كه اقدام به فروش مواد مخدر در منطقه كربلا ونجف وحتى در منطقه كاظمين در بغداد مى كردند.
از موارد ديگرى كه به ما اطلاع دادند ومن شخصا رفتم وبا آنها ديدار كردم كه درمنطقه ربيعيه كوت دستگير شده بودند كسانى بودند كه 18 كيلو مواد مخدر را در وانت بار حمل مى كردند. اما هيچيك از آنها بخاطر عدم وجود زندان ونيروهاى پليس وعدم امكان دستگيرى شان؛ مجازات نشدند. تمام اينها اعمال خرابكارانه است. وبجاى آزاد كردن افرادى كه خرابكارى كردند وبايد درزندان مى ماندند تا مردم عراق با دولت خودش درمورد آنها نظر بدهد (ما مخالفيم) دوم اينكه براى اينكه اجازه ندهيم يك ديكتاتورى جديد عليه منافع خلق عراق بخاطر داشتن سر وسر باايران وغير ايران برسركار آيد.
- چه مسائل ديگرى هستند كه مايليد آنها را درجريان اين مسافرت در ملاقات هايتان مطرح كنيد:
نكته سومى كه مى خواهيم روى آن متمركز شويم اين است كه خواستار عدم دخالت كشورهاى همسايه در امور داخلى عراق بشويم.. مثلا از عربستان سعودى جنگجويان القاعده مى آيند كه اين را جهاد مى دانند وما با اين عمل مخالفيمنى كه اردن شروع كرده است به فرستادن تاجرانى كه دام مى خرند واينباعث شده كه قيمت گوشت بالا برود والان قيمت يك كيلوگوشت به 11 هزار دينار رسيده درحاليكه سه هزار ديناربود ومابا اين عمل مخالفيم..
كويت تانكرهاى خودش را براى بردن نفت ازحوزه رميله مى فرستد بخاطر اينكه هيچ نگهبانى اى از آن وجود ندارد. دخالت جوييهاى ايران را در امور عراق توضيح داديم. سوريه شروع به ارسال كالاهاى غيرضرورى مانند نوشابه هاى گازدار وبستنى وچيبس وساير مواد غيرضرورى براى تخريب اقتصاد عراق نموده كما اين كه برخى ازخرابكاران هم از سوريه دارند وارد مى شوند. ما آرزومنديم كه كشورهاى همسايه ما را بحال خودمان بگذارند واجازه بدهند كه خودمان جراحت مان را درمان كنيم وپس از آن با ما رابطه برقرار كنند..
اما جهارمين ومهم ترين نكته اى كه مى خواهيم رويش متمركز شويم تسهيل اقدامات اجرايى براى انتخابات سراسرى براى انتخاب رئيس جمهور عراق ويا انتخابات رياست جمهورى درعراق است. براساس رهنمودهاى آقاى على سيستانى كه خواستار اجراى انتخابات براى همه مردم عراق شده بايد راى گيرى براى انتخاب يك قدرت واحد درعراق بعمل آيد.
ما درعراق كوپن جيره بندى داريم يعنى هر شهروند عراقى اسم اش در ليست وجود دارد. ومى توان از اين شهروندان خواست كه براساس اين كوپن جيره بندى به سادگى راى خودشان را بدهند.
ما يك كانديداى واحد را مى خواهيم پس از اينكه به كانديداها براى رقابت اجازه داده شود رأى گيرى صورت گيرد تا فرد عراقى انتخاب شود كه بتواند بخوبى رهبرى مردم را عهده دار شود.
شوراى حكومتى در اين كار اشكالتراشى مى كند هم چنين نيروهاى آمريكايى نيز ايجاد اشكال مى كنند ما آرزو مى كنيم كه آنها انجام انتخابات را تسهيل كنند واين به نفع ما نيست كه اوضاع به شكلى كه الان هست باقى بماند يعنى كشور ما بيش از 9 ماه است بدون رهبر است.
اما موضوع پنجمى كه مى خواهيم آنرا محقق كنيم تسريع در تكميل تشكيل ارتش عراق است كه بتواند حفاظت از مرزهاى عراق را بعهده بگيرد.
همانطور كه مى دانيد مرزهاى عراق طولانى است وازهرطرف باز است وما بدون ارتش نمى توانيم از كشورمان ومرزهايمان حفاظت كنيم وما اميدواريم به ما اجازه تشكيل ارتش حتى تحت نظارت خودشان با وظيفه حراست ازمرزهاى عراق بدهند.
آن چيزى كه اخيرا تشكيل اش اعلام شده يك گروه كوچك است ... عراق داراى مرزهاى طولانى از زاخو تا بصره وآياا اين تشكيلات كوچك قادر به حفاطت ازمرزهاى عراق هست؟
ما همچنين با كويت وبا عربستان سعودى وبا اردن مرز داريم چه كسى ازاين مرزها حفاظت مى كند؟ ارتش آمريكا درشهرهاست ولى در مرزها چه نيرويى بايد باشد؟ مرزهايى كه دارايى ها ومعادن ما وحتى صنايع ما كارخانجات ما به خارج كشور برده مى شود يعنى اگر يك ارتش واقعى وعملى درست شود ولو اينكه تنها مجهز به سلاح سبك هم باشد مى تواند درحال حاضر ازمرزها حراست كند.
اما موضوع ديگرى كه خواستار آن هستيم اين است كه به دادگاههاى عراق اختيارات براى تصميم گيرى امورى كه مربوط به منافع مردم است داده شود. درحال حاضر دادگاه هاى عراق فقط به امر ازدواج وطلاق مى پردازند وما خواستار تفويض اختيارات بيشتر به دادگاههاى عراق مى باشيم.. چرا كه قاضى به امور مذهبى آشنايى دارد وويژگى جامعه عراق را مى داند وبنابراين دادگاههاى عراق قادر به حل بسيارى از مشكلاتى كه با آن مواجهيم مى باشند.
ما هم چنين خواستار اين هستيم كه تصميم گرفته شده در مورد افراد بعثى اى كه در رده هاى مسئول وداراى مناصب بالايى بوده اند به مرحله اجرا گذاشته شود مناصبى كه هنوزهم دربرخى از وزارتخانه ها وادارات دولتى در اختيار دارند.
ما پيشنهاد مى كنيم براى كسانى كه ميخواهند مناصب هر وزارتخانه يااداره ويا موسسه اى داشته باشند انتخابات صورت گيرد.


--------------------------------------------------------------------------------

الزمان : سازمان مجاهدين خلق ايران اپوزيسيون گفت كه درب قرارگاه اشرف اين سازمان بر روى جامعه عراق باز است


روزنامه الزمان 1/10/82: «بغداد – الزمان : سازمان مجاهدين خلق ايران اپوزيسيون گفت كه درب قرارگاه اشرف اين سازمان بر روى جامعه عراق باز است. محسن نادى از كميسيون خارجى شوراى ملى مقاومت ايران به الزمان گفت كه هيئتهاى عراقى اعم از وكلا ،پزشكان ، شيوخ عشاير و وجها ا از اين قرارگاه واقع در استان ديالى بازديد كرده اند و خواستار تجديد نظر در حكم شوراى حكومتى مبنى بر اخراج سازمان از خاك عراق شده اند.
گفتنى است كه شوراى حكومتى در اوائل ماه جارى بدنبال آنچه كه آن را ”پرونده سياه اين سازمان در قبال مردم عراق“ ناميد، تصميم خودش را اتخاذ نمود.
نادى اضافه كرد كه افراد سازمان حتى يك گلوله هم در جنگ عليه عراق در مارس گذشته شليك نكردند. وى خاطر نشان ساخت كه سازمان در فوريه گذشته نامه هايى به وزير خارجه آمريكا كالين پاول و همكاران اروپايى اش ارسال كرد و در آنها بى طرفى خود را در جنگ اعلام نمود و گفت كه در امور داخلى عراق دخالتى نخواهد داشت.
نادى همچنين گفت كه بموجب توافقى كه با نيروهاى آمريكايى صورت گرفت كليه سلاحهاى سازمان در داخل قرارگاه جمع آورى شد.
سازمان اعلام نموده بود كه حضور مجاهدين خلق در عراق باعتبار اينكه كشورى است تحت اشغال، در چارچوب كنوانسيونهاى ژنو كه چنين مواردى را در برمى گيرد، مى گنجد. اين سازمان ايالات متحده را به صفت دولت اشغالگر، مسئول حفاظت از اعضاى سازمان و امنيت آنها كه براساس كنوانسيون ژنو غير نظامى محسوب مى شوند، دانسته است. سازمان مى گويد كه اخراج مجاهدين خلق از خاك عراق و يا استرداد آنها به ايران براساس ماده 49 كنوانسيون چهارم ژنو ممنوع است.
حاكم مدنى عراق پل بريمر گفته بود كه اعضاى اين سازمان به ايران اخراج نخواهند شد بلكه به سه كشور ديگر كه با همكارى با سازمان ملل و شوراى حكومتى عراق مشخص مى شود، اخراج خواهند شد.
در همين رابطه هفته گذشته در لندن مراسمى برگزار شد كه در آن نمايندگانى از عشاير و طيف هاى سياسى و قومى و مذهبى مختلف مردم عراق جهت ابراز حمايت از سازمان مجاهدين خلق شركت داشتند. نمايندگان مجلس اعيان عراق، شوراى مستقل شيوخ عراق، حزب صلح عراق و انجمن ملى سران، شيوخ عراق و شوراى مركزى شيوخ عشاير عراق و عرب، و انجمن دوستى وهمبستگى عراق با مردم ايران و اتحاديه انجمنهاى خيريه مستقل عراق با صدور اطلاعيه اى خواستار تجديد نظر در بيانيه شوراى حكومتى عراق شدند و آن تصميم را ”نقض آشكار قوانين بين المللى و معاهده ژنو“ كه شامل حال مجاهدين شده و آنها را در خاك عراق اشغال شده حفاظت مى كند، دانستند. آنها همچنين خاطر نشان ساختند كه ”به مصلحت مردم عراق است كه اين سازمان در خاك عراق بماند“.
اين اطلاعيه همچنين ”بزرگترين تهديد امنيت و رفاه مردم عراق را دخالتهاى رژيم حاكم بر ايران در امور داخلى عراق با هدف سركار آوردن يك رژيم دست نشانده در عراق“ دانستند.
اين اطلاعيه مى گويد كه ”آينده عراق را تنها مردم عراق و از طريق يك دموكراسى واقعي“ تعيين مى كنند.
الزمان مطلع شد كه هيئت عشائر وطيف هاى سياسى وقومى و مذهبى عراق گفتگوهايى را در وزارتخارجه انگلستان در مورد ابعاد حكم شوراى حكومتى مبنى بر اخراج سازمان مجاهدين خلق از خاك عراق داشته است».


--------------------------------------------------------------------------------

واشنگتن پست : برنامه هسته اى ايران به پاكستان گره خورده است

واشنگتن پست, 1/10/82«وين- برطبق گفته مقامهاى آمريكايى و اروپايى آشنا با تحقيقات, شواهدى كه در تحقيقات برنامه مخفيانه هسته اى ايران پيدا شد, پاكستان را بعنوان يك منبع تكنولوژى كه ايران را در مسير به سمت قدرت تسليحاتى هسته اى قرار داده, نشان مى دهد. مقامها گفتند, ماهيت جدى كشفيات موجب تصميمى توسط پاكستان 2هفته قبل شد كه 3تن از دانشمندان هسته اى ارشد خود را براى چند روز مورد بازجويى قرار دادند. در اين تحقيقات به كارشنان اطلاعاتى آمريكا اجازه كمك داده شد. دانشمندان به هيچ جرمى متهم نشدند و پاكستان كماكان مصر بود كه هيچ گاه عمدا به ايران يا هر كس ديگر كمك هسته اى نكرده است. اسنادى كه از ابتداى نوامبر, توسط ايران در اختيار بازرسان هسته اى سازمان ملل قرار گرفت يك شبكه تهيه مخفيانه و گسترده اى كه به طور موفق هزاران قطعه حساس و وسايل از كشورهاى مختلف طى 17سال به ايران ارسال مى كردند, را نشان مى دهد. مقامهاى دولت و كارشناسان تسليحاتى مستقل گفتند, در حاليكه ايران پاكستان را به طور مستقيم, بعنوان يك تامين كننده مشخص نكرده, اما شخصيت ها و كمپانى هاى پاكستانى قويا بعنوان منابع كليدى برنامه, راهنمايى تكنيكى و تجهييزات نيروگاه غنى سازى اورنيوم كه اولين بار 18ماه قبل توسط مخالفين ايرانى افشاء شده اند, تامين مى كرده اند. در حاليكه روساى جمهور آمريكا از زمان رونالد ريگان نگران بوده اند ايران ممكن است داراى تسليحات هسته اى باشند, آژانس هاى اطلاعاتى متحدين و آمريكا قادر نبودند كه مانع كسب هسته اى ايران شوند و يا حتى نيروگاه هسته اى بزرگى را كه تحت بازسازى بود تا زمانى كه تكميل نشد, كشف كنند. هرچند كه اين انتقال چندين سال پيش اتفاق افتاد, موضوع كمك پاكستان به برنامه هسته اى ايران, رابطه ميان ايالات متحده و پاكستان يك متحد كليدى جنگ عليه تروريسم را پيچيده كرده است. در اسناد و مصاحبه هاى كه با تحقيق كنندگان آژانس بين المللى انرژى اتمى انجام شد, مقامهاى ايرانى جزييات چگونگى كسب تجهيزات از كمپانى هاى اروپايى, آسيايى و آمريكاى شمالى را توضيح داده اند. بر طبق گفته مقامهاى آشنا با افشاگريهاى ايران, بسيارى از تجهيزات از طريق مركز كشتى رانى در شهر بندرى خليج در دوبى منتقل شده است تا بتوان مقصد واقعى را پنهان نمود. اسناد آژانس بين المللى انرژى اتمى نشان مى دهند, چين و روسيه همچنين كمك هاى قابل توجه اى به برنامه ايرانيان در گذشته كرده اند. هر 2كشور براى مدتها مركز تمركز كمپين آمريكا براى قطع كمك هسته اى به ايران بودند. افشاء كمك پاكستان بيانگر مشكلاتى مى باشد كه مقامهاى آمريكايى در تلاش براى رد يابى و جلوى محموله هاى كالاهاى قاچاق كه براى درست كردن تسليحات كشتار جمعى مورد استفاده قرار مى گيرند, را نشان مى دهد. بنظر مى رسد كه ايران با استفاده از مرزهاى پر نفوذ, مردان واسطه گر, كمپانى ها و اجراى ضعيف قوانين جايى كه تجهيزات تسليحات خريد و فروش مى شود, تجهيزات كسب كرده است...... ».


--------------------------------------------------------------------------------

ششصد هزار دانش آموز معتاد در مدارس

روزنامه شرق1/10/82:« مهر: عضو كميسيون امنيت ملى مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمينه مبارزه با اعتياد در مدارس بسيار ضعيف عمل كرده است.حميدرضا حاج بابايى با تاكيد بر اين كه وزارت آموزش و پرورش يكى از مهم ترين پايگاه هاى نيروى انسانى است كه بايد مهم ترين پايگاه هاى رشد و توسعه علمي، فرهنگى نيز باشد افزود: كارشناسان از حضور ۶۰۰ هزار دانش آموز معتاد در مدارس كشور خبر داده اند، كه اين تعداد يا معتاد به انواع مواد مخدر هستند يا در معرض اعتياد قرار دارند».


--------------------------------------------------------------------------------

مدير كل تربيتى سازمان زندانها: دانشجويان زندانى ميتوانندتحصيلات خود را در زندان ادامه دهند

راديو بى بى سى 30/9/82 :« مديركل تربيتى آموزشى سازمان زندانها اعلام كرد, دانشجويان زندانى دانشگاههاى دولتى ميتوانند با موافقت دانشگاه خود و با استفاده از شرايط ميهمان پذيرى دانشگاه پيام نور بدون پرداخت شهريه در زندان ادامه تحصيل دهند. على اتهامى در گفتگو با خبرگزارى دانشجويان افزود, دانشجويان زندانى دانشگاه هاى دولتى ميتوانند با درخواست شخصى و معاشرت دانشگاه مبدا به دانشگاه پيام نور منتقل شوند و در زندان ادامه تحصيل دهند. قاسم شعله سعدى استاد دانشگاه كه خود مدتى در زندان بوده در اين باره ميگويد:”اول بايد تأسف عميق خودم را اعلام بكنم كه چرا دانشجويان مارا ميگيرن و ميزارن زندان . البته اين فقط مربوط به دانشجويان نيست, بعضى از اساتيد مارا هم زندانى كردند».


--------------------------------------------------------------------------------

سايت سانفرانسيسكو كرانيكل
23 آذرماه 1382 (14 دسامبر 2003 )

سرنگونى حسين كشورهاى متخاصم را در يك همزيستى ناراحت قرار مى دهد

«رابرت كالير, بدره, عراق – هزاران تن از زوار شيعه ايرانى, در حاليكه مايملك خود را بر روى گارى حمل مى كنند روزانه از اين نقطه دور افتاده مرزى وارد عراق شده راهى شهرهاى مقدس كربلا و نجف مى شوند.
اين زيارت ها كه قبل ازسرنگونى صدام حسين توسط آمريكا امكان پذيرنبود تنها يكى از مواردى است كه اشغال بعد از جنگ عراق باعث برخورد نزديك بين ايران و آمريكا, عليرغم دشمنى طولانى مدت آنها شده است.
اما اين رابطه نزديك با عدم اطمينان و شك دو جانبه غبار آلوده شده است. مقامات آمريكايى از اين مى ترسند كه در ميان زائران كه همچنين از روسيه, افغانستان و پاكستان هستند, تروريستهاى مايل به پيوستن به جهاد ضد آمريكا در عراق وجود داشته باشند.
بعضى مقامات آمريكايى همچنين ايران را متهم به تحريك شيعيان عراق, كه حدود 60% جمعيت را تشكيل مى دهند, جهت بر پايى يك حكومت مذهبى شبيه به آنچه در ايران توسط آيت الله روح الله خمينى بعد از انقلاب 1979 تحميل شد مى كنند.
نشانه هاى مويد هر يك از اين دو اتهام زياد هستند:
در مركز و جنوب عراق عكسها, كتاب ها, و تراكتهاى تبليغاتى خمينى بشكل گسترده توزيع مى شوند, هر چند روشن نيست توسط چه كسى اينكار صورت مى گيرد. ميليشياهاى شعيه عملا كنترل بسيارى از شهرها را بدست گرفته اند. زمانى كه نيروهاى آمريكايى فرا مى رسند آنان ناپديد مى شوند, و زمانيكه آمريكاييان مى روند براى گسترش مجدد كنترل خود پيدايشان مى شود. اما روشن نيست اين ميليشيا از كجا فرمان مى گيرند.
روحانى افراطى مقتدى صدر, كه سخنرانيهاى ضد آمريكايى اش و سازماندهى شبه نظامى اش اين ترس را ايجاد كرده كه ممكن است اعلام جهاد عليه نيروهاى اشغالگر بكند, از آيت الله كاظم الحائرى, يك روحانى عراقى تبعيدى الهام مى گيرد كه به رهبران بالاى مذهبى ايران نزديك است و ترجيح مى دهد در پشت پرده كار كند.
اما در عين حال نشانه هايى از احتياطى پراگماتيك بچشم مى خورد. ايران اخيرا شوراى حكومتى منصوب شده توسط آمريكا را بعنوان دولت مشروع عراق برسميت شناخت, و پيشنهاد فروش برق به عراق را كه شديدا مورد نياز اين كشور مى باشد كرده و براى تصفيه نفت خام اين كشور پيشقدم شده است.
ماه گذشته, از رهبر كرد جلال طالبانى كه در آن زمان رياست چرخشى شوراى حكومتى را بر عهده داشت, در يك سفر رسمى به تهران با فرش قرمز استقبال شد. او و رهبران بالاى ايران اعلام كردند روابط بين دو كشور , كه يك جنگ تلخ هشت ساله را پشت سر گذاشته اند كه در جريان آن ميليون ها تن از دو طرف كشته شده اند, از هر زمان ديگر بهتر است.
طالبانى و عضو ديگر شوراى حكومتى عبدالعزيز حكيم, رهبر مجلس عالى انقلاب اسلامى در عراق, يك حزب شيعه كه توسط ايران حمايت مى شود, بدون موفقيت تا اين لحظه خواهان آزادى 70 ايرانى بازداشت شده توسط نيروهاى تحت فرماندهى آمريكا بخاطر ورود به عراق براى حمله به سربازان اشغالگر شده اند. حكيم همچنان كمك كرد تا آزادى دو خبرنگار ايرانى كه بمدت چهار ماه توسط نيروهاى ائتلاف بازداشت شده بودند حاصل شود. اين اقدامات نشاندهنده لحن مثبت شوراى حكومتى نسبت به ايران است, كه تا حدودى باعث نگرانى دولت بوش شده است. گروه حكيم و يك گروه شيعه ديگر, حزب الدعوه الاسلامى, كه هر دو در دوران ديكتاتورى حسين در ايران در تبعيد بسر مى بردند, يك نقش عموما ميانه روانه در سياستهاى بعد از جنگ عراق ايفا كرده اندو بسختى با حمله عليه نيروهاى اشغالگر مخالفت كرده اند.
وامذ نظمى, يك استاد علوم سياسى در دانشگاه بغداد مى گويد: «ايرانيان بروشنى مى خواهند در اينجا در همه سطوح تاثير گذارى كنند – با آمريكايى ها, با شوراى حكومتى و در خيابانها.»
ولى بعضى ها هشدار مى دهند كه ايران ممكن است مشغول يك بازى دوگانه باشد.
يك تبعيدى عراقى ساكن تهران كه يك عضو ارشد بسيج مى باشد مى گويد: « ايران دو سياست را در آن واحد در مورد عراق به پيش مى برد. اين كشور تلاش مى كند از دولت موجود در بغداد حمايت كند و وارد پروسه سياسى بشود, و در عين حال مشغول پايه ريزى درگيرى مسلحانه آينده عليه آمريكايى ها در صورتى كه ضرورى باشد, درميان شيعيان است.
ديپلمات ها و تحليل گران در تهران مى گويند در حاليكه ايران واقعا از سرنگونى دشمن اصلى قبلى اش صدام حسين خشنود است, ولى در عين حال نگران است كه آمريكا از عراق براى براه انداختن عمليات سرى عليه ايران, يا حتى يك حمله نظامى تمام عيار عليه آن, تحت پوش جنگ عليه تروريسم, استفاده كند.
كاظم جلالى, يك عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در ايران مى گويد : «ايران بيشترين تلاشش را براى بازسازى و ثبات عراق بعمل مى آورد, ولى ما نگران اين هستيم كه آمريكا بخواهد از اين كشور براى دنبال كردن برنامه هايى در ايران استفاده كند كه چندان روشن نيست.»
تاكنون دولت بوش با مخلوطى از علائم احتياط آميز ازجانب خود پاسخ داده است. در هفته هاى اخير, مقامات آمريكايى در بغداد شكايت هاى قبلى شان در مورد ادعاى دخالت تهران درفضاى بعد از جنگ را كمتر كرده اند, بخشا بخاطر اينكه ثابت نشده تعداد زيادى از خارجيان مشغول جنگيدن درعراق هستند.
دولت بوش همچنين بخاطر درگيرى درونى بر سر اتخاذ خطى سر سختانه در مورد ايران, آنچنانكه بعضى مقامات پنتاگون و ساير مشاورين محافظه كار توصيه مى كنند, يا برقرارى ارتباطات ديپلماتيك دچار اختلاف است».


--------------------------------------------------------------------------------

اخراج و استرداد مجاهدين جنايت جنگى است
مقاومت ايران خواستار محاكمه خاتمى و ديگر سردمداران رژيم آخوندى بخاطر جنايت عليه بشريت ميشود

خاتمى رييس جمهور رژيم آخوندى امروز براى چندمين بار خواستار استرداد مجاهدين شد و گفت آنهايى كه مرتكب جرمى نشده اند «بايد با آنها با ملايمت بر خورد كنيم ولى آنهايى كه مرتكب جنايت شده اند مورد محاكمه» قرار خواهند گرفت. وى گفت «با آنها بايد مثل ساير گروههاى تروريستى برخورد شود».
اين دعاوى مضحك در حاليست كه خاتمى مانند ديگر سردمداران رژيم, بخاطر اعدام 120هزار زندانى سياسى از جمله قتل عام 30هزار زندانى در تابستان سال 1367 و سركوب وحشيانه زنان و اقليتهاى مذهبى و قومى كه از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت مى باشند, مى بايستى در يك دادگاه بين المللى محاكمه شود. پيش از اين شوراى ملى مقاومت ايران اسناد جنايات خاتمى و 19تن ديگر از مسئولان كشتار و شكنجه مردم ايران را در اختيار مراجع بين المللى ذيربط قرار داده است.
خاتمى در شرايطى دم از استرداد مجاهدين ميزند كه جرم اكثر اعدام شدگان طى دو دهه تنها هوادارى از مجاهدين و يا پخش نشريات آنها بوده است. بنا به فتواى خمينى كه بنا به تصريح رييس قوه قضاييه رژيم جزو قوانين جارى كشور است, جان و مال و نواميس مجاهدين مباح است. بر اساس همين فتوا دژخيمان رژيم آخوندى نه تنها اعضا و هواداران مجاهدين بلكه پدران و مادران سالخورده آنان را به جوخه هاى اعدام سپرده اند يا براى مدتهاى طولانى در شكنجه گاههاى قرون وسطايى زندانى كرده اند. ملايمت در فرهنگ ملايان قطع دست و پا و سنگسار و ضرب حتى الموت.
گزارشگر دستگيريهاى خودسرانه, در ژوئن 2003پس از بازگشت از ايران اعلام كرد « احتمالاً اعضاى بيشترى از اين سازمان(مجاهدين) در بند دويست و نه بودند كه ما آنها را نديديم، تصور ما اين است كه رفتارى كه با زندانى ها در اين بند مى شود رفتارى غيرانسانى و مخالف حقوق بشر است».
از سوى ديگر اخراج مجاهدين از عراق كه تنها از سوى رژيم آخوندى ديكته شده است, در تعارض آشكار با كنوانسيونهاى ژنو, منع شكنجه, پناهندگى و بسيارى ديگر از معاهدات بين المللى است. انتقال يا اخراج اعضاى مجاهدين به خارج عراق, بخصوص به ايران, از مصاديق جنايات جنگى است.
خاتمى و همپالكى هاى جنايتكارش, در سراشيبى سرنگونى و در حضيض تشتت در صدد اند با استفاده از شرايط كنونى عراق اپوزيسيون اصلى خود و بزرگترين مانع گسترش تروريسم و استقرار يك فاشيسم دست نشانده مذهبى در عراق را از سر راه خود بر داشته تا بتواند به حيات ننگين خود ادامه دهند.
مقاومت ايران توجه دبير كل, شوراى امنيت و كميسيون حقوق بشر ملل متحد, صليب سرخ بين المللى و ديگر ارگانهاى مدافع حقوق بشر را به توطئه هاى ضد انسانى رژيم آخوندى عليه اعضاى مقاومت ايران بخصوص در خاك عراق جلب مى نمايد و از عموم هموطنان آزاده و شريف و مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان ميخواهد تا براى ممانعت از اخراج و استرداد و كشتار رزم آوران آزادى بپاخيزند.
دبير خانه شوراى ملى مقاومت ايران
22دسامبر 2003


--------------------------------------------------------------------------------

رژيم ملايان براى استرداد مجاهدين به شانتاژ و ارعاب متوسل مى شود
فراخوان بين المللى براى مقابله با توطئه هاى رژيم آخوندى براى استرداد و كشتار مجاهدين


صبح امروز سخنگوى وزارت امورخارجه رژيم آخوندى «خواستار استرداد فورى مجاهدين» شد و در پاسخ به اظهارات پريشب پل برمر گفت: ”. اين غير قابل قبول است كه آمريكا اينها(مجاهدين) را به كشورهاى ديگر منتقل كند“. وى افزود «به كشورهاى ديگر بخصوص اروپايى ها تذكر داده ايم كه حضور منافقين در اين كشورها سابقه منفى در مناسبات با ايران تلقى خواهد شد.»
اين اظهارات كه يك تهديد و شانتاژ وقيحانه عليه كشور هاى اروپايى است, يك بار ديگر اين حقيقت را بر ملا مى سازد كه اخراج مجاهدين از عراق موضوعى است كه تماما توسط فاشيزم مذهبى حاكم بر ايران ديكته شده است.
همزمان با اين فراخوانهاى ضد انسانى وزارت اطلاعات و ديگر نيروهاى سركوبگر تلاش مى كنند با تحت فشار قرار دادن خانواده هاى مجاهدين آنها را مجبور به نامه نگارى به مراجع بين المللى عليه مجاهدين بنمايند. در همين رابطه سر دژخيم نمازى دادستان كل رژيم از خانواده هاى مجاهدين خواست «در خواست رسمى و كتبى خود را مبنى بر بازگرداندن فرزندانشان به مقامات امنيتى, انتظامى و يا قضايى كشور تحويل دهند تا زمينه بازگشت آنان فراهم شود»(واحد مركزى خبر رژيم).
توطئة و شانتاژ رژيم آخوندى عليه مجاهدين در حاليست كه پرسنل مجاهدين در عراق همچنانكه برجسته ترين متخصصان حقوق بين الملل و وكلاى مجاهدين اعلام كرده اند از حفاظت و حقوقى كه كنوانسيونهاى 1949ژنو و كنوانسيون 1951پناهندگى مقرر كرده, برخوردارند. در كشور تحت اشغالى مانند عراق نيروهاى ائتـلاف و بويژه ايالات متحده مسئول تامين اين حقوق مى باشند. طبق معاهدات بين المللى هرگونه انتقال يا اخراج اعضاى مجاهدين به خارج از عراق, بخصوص به ايران, طبق قوانين جنگى ممنوع مى باشد (ماده 49 كنوانسيون چهارم ژنو). همچنين به موجب ضوابط 1907 لاهه, اموال شخصى مجاهدين را نمى توان مصادره نمود (ماده 46).
البته همچنانكه مقاومت ايران تا كنون بارها اعلام كرده است مجاهدين در عراق بدنيا نيامده اند كه مبارزه آنها براى استقرار دمكراسى در ميهنشان مشروط به بقا در عراق باشد, اما حضور هزاران تن از مردم, عشاير و شهروندان عراقى در دهها مناسبت مختلف از جمله عيد فطر و ... در قرارگاه اشرف و حضور نمايندگان آنها در جلسه شب ايران لندن و اعلام مواضع صريح آنها عليه اخراج مجاهدين, بهترين گواه استقبال مردم اين كشور از حضور مجاهدين در عراق است.
ملايان در شرايطى كه در حضيض ضعف و تشتت درونى هستند و با مقاومت گسترش يابنده مردمى مواجه هستند, تنها راه برون رفت و تضمين بقاى خود را در از ميان برداشتن جنبش مقاومت ايران از يك سو و گسترش بنيادگرايى و استبداد مذهبى در عراق از سوى ديگر ميدانند. ملايان بدين ترتيب با سوء استفاده از شرايط كنونى عراق مى خواهند هم اصلى ترين تهديد موجوديت خود را از ميان بردارند و هم راه را بطور نهايى براى استقرار يك استبداد مذهبى دست نشانده در عراق هموار كنند.
مقاومت ايران دبيركل, شوراى امنيت و كميسيون حقوق بشر ملل متحد و ديگر مجامع بين المللى مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن توطئه هاى رژيم آخوندى عليه مجاهدين و تلاشهاى وقيحانه اش براى استرداد و كشتار مجاهدين فرا ميخواند و نسبت به تحت فشار قرار دادن و ارعاب خانواده هاى مجاهدين در داخل ايران هشدار مى دهد و خواستار اقدامات فورى به منظور متوقف كردن اين توطئه هاى ضد انسانى است.

دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
21 دسامبر 2003 (30 آذر 1382)


--------------------------------------------------------------------------------

تحصن جهانى در اعتراض به توطئه هاى رژيم آخوندى عليه مجاهدين وارد دومين هفته شد

تحصن هزاران ايرانى در شهرهاى بزرگ جهان در اروپا, آمريكا و استراليا در اعتراض به توطئه هاى رژيم آخوندى عليه مقاومت ايران در خاك عراق و بيانيه شوراى حكومتى عراق مبنى بر اخراج مجاهدين از اين كشور, وارد دومين هفته شد. تحصن كنندگان خواستار ابطال و مردود اعلام كردن اين بيانيه از سوى دولت آمريكا شدند. آنها اعلام كردند طبق قوانين بين المللى مسئوليت امنيت و حفاظت مجاهدين در عراق تماما بر عهده دولت آمريكاست.
اين تحصنها عليرغم هواى فوق العاده سرد در شهرهاى واشنگتن و لس آنجلس در آمريكا و همچنين در لندن, رم, فرانكفورت, دوسلدورف, هامبورگ, آمستردام, وين, استكهلم, كپنهاك, اسلو, برن, ژنو, اتاوا و ونكور و سيدنى وملبورن, در مقابل نمايندگيهاى دولت آمريكا جريان دارد. سرماى هوا در برخى نقاط به 15درجه زير صفر ميرسد.
متحصنين ضمن حمايت از سازمان مجاهدين خلق ايران خواستار مداخله صليب سرخ بين امللى و كميسارياى عالى پناهندگان و ديگر ارگانهاى مدافع حقوق بشر و حقوق پناهندگان براى ممانعت از انتقال اجبارى پرسنل مجاهدين در عراق كه بر اساس كنوانسيون ژنو ممنوع است شدند.
متحصنين با اشاره به جنايات رژيم ضد بشرى آخوندى و با تاكيد بر اينكه مقاومت ايران, عمده ترين مانع گسترش تروريسم و بنيادگرايى است, اعلام كردند تا ابراز اطمينان از سلامتى و امنيت مجاهدين و مبارزان آزادى ايران كه در خاك عراق مستقر هستند, به تحصن خود ادامه خواهند داد.
همزمان طى روزهاى اخير دهها هيئت از جوامع و تشكلهاى مختلف ايرانيان در سراسر اروپا, كانادا و استراليا ضمن مراجعه به نمايندگى هاى آمريكا, خاطر نشان نمودند بيانيه شوراى حكومتى عراق زمينه ساز تروريسم رژيم آخوندى عليه مجاهدين و مقدمه استرداد جنايتكارانه آنها به رژيم ملايان است و خواستار ابطال و مردود شمردن آن از سوى دولت آمريكا شدند.

دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
27 آذر 1382 (18 دسامبر 2003)